Oferta Instytutu Nauk Socjologicznych
1. Ilościowe badania rynku i opinii społecznej. Stosowanie zaawansowanych technik analizy danych ilościowych pozwala na odkrywanie związków dwu- i wielozmiennowych pomiędzy tymi zjawiskami rynkowymi a ich psychologicznymi, społecznymi, demograficznymi i kulturowymi uwarunkowaniami. Realizowane na statystycznie reprezentatywnych próbach badawczych przy użyciu wystandaryzowanych narzędzi badawczych pozwalają na uogólnianie uzyskanych wyników na całą grupę docelową danej kategorii produktowej/ marki. Realizowane przez nas usługi to:
- badania postaw i motywacji konsumentów,
- badania zachowań nabywczych i zwyczajów konsumpcji,
- badania segmentacyjne,
- badania wizerunku kategorii produktowej/ marki,
- badania satysfakcji klienta,
- badania cykliczne kondycji marki,
- badania skuteczności kampanii reklamowych.
2. Jakościowe badania rynku i opinii społecznej. Badania jakościowe pozwalają na uzyskanie pogłębionej wiedzy o konsumencie. Wyjaśniają naturę zjawisk rynkowych, odkrywając rzeczywiste potrzeby konsumentów, które często przez nich samych są nieuświadamiane lub ukrywane. Pokazują pełną różnorodność postaw konsumentów wobec danej kategorii produktowej/ marki. Dostarczają wiedzy o specyfice „języka” konsumentów, którym posługują się w odniesieniu do danej kategorii produktowej/ marki. Nasi eksperci oferują badania indywidualnie dopasowane do rozwiązania konkretnego problemu marketingowego. Zwykle w takich sytuacjach oferujemy miks badawczy obejmujący badania realizowane różnymi metodami ilościowymi i jakościowymi. Projekt badawczy tego typu rozpoczyna i kończy się spotkaniem warsztatowym ze Zleceniodawcą początkowo celem lepszego zrozumienia problemu, a następnie wypracowania strategii zastosowania w praktyce wyników przeprowadzonych badań i analiz.
3. Analizy i ekspertyzy społeczno-gospodarcze na potrzeby budowania strategii rozwoju gmin, miast; wdrażania Lokalnych Programów Rewitalizacji Gmin; budowania Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych; wykorzystania potencjału Internetu w działalności publicznej; ewaluacji projektów, programów czy działań instytucji publicznych i samorządowych.
4. Badania dotyczące postawy więźniów wobec pracy i perspektywy readaptacji społecznej; diagnoza potrzeb w zakresie pomocy postpenitencjarnej; diagnoza możliwości skoordynowania pomocy postpenitencjarnej ze strony Służby Więziennej, pomocy społecznej i kuratorskiej służby sądowej.