- Procedura awansowania nauczyciela akademickiego rozpoczyna się na wniosek kandydata, po spełnieniu wymagań określonych w załączniku do Uchwały Senatu KUL zmieniająca uchwałę 837/I/3 Senatu KUL z dnia 17 grudnia 2020 r. w sprawie określenia zasad i szczegółowych wymagań kwalifikacyjnych dla kandydatów przy awansach w grupie nauczycieli akademickich na stanowiska badawczo-dydaktyczne, badawcze i dydaktyczne z dnia 23 czerwca 2022 r. (poz. 341/2022).
- Wniosek o awans zawiera:
1) informację o terminie uzyskania stopnia lub tytułu naukowego wraz z kopią dyplomu;
2) informacje o spełnieniu wymagań określonych w załączniku do uchwały;
3) informacje na temat dorobku naukowego, dydaktycznego i organizacyjnego odnoszące się do wybranych przez kandydata wymagań awansowych, w szczególności:
a) wykaz publikacji naukowych;
b) wykaz uzyskanych grantów i projektów realizowanych za pośrednictwem Uniwersytetu;
c) wykaz prac dyplomowych przygotowywanych pod kierunkiem lub recenzowanych przez wnioskującego;
d) wykaz recenzji i opinii w postępowaniach o nadanie stopni i tytułu naukowego.
4) wynik ostatniej oceny okresowej, dokonanej przez Uniwersytecką Komisję Oceniającą.
- Przy ocenie spełnienia wymagań awansowych bierze się pod uwagę osiągnięcia kandydata związane z pracą w KUL, uzyskane od ostatniego awansu lub zatrudnienia na zajmowanym stanowisku, ale z okresu nie dłuższego niż 8 lat poprzedzających złożenie wniosku, chyba że opis warunków awansowych stanowi inaczej. Dane osiągnięcie kandydata może być przesłanką awansu tylko raz.
- Kandydat do awansu przedkłada wniosek, o którym mowa w § 1 bezpośredniemu przełożonemu, który opiniuje go odnosząc się do osiągnięć pracownika w zakresie działalności badawczej, dydaktycznej i organizacyjnej.
- Bezpośredni przełożony przekazuje wniosek do opinii rady instytutu właściwej ze względu na miejsce zatrudnienia. W przypadku kandydatów do awansu na stanowiska badawcze lub badawczodydaktyczne wniosek jest opiniowany również przez dyrektora instytutu, do którego przypisana jest reprezentowana przez kandydata wiodąca dyscyplina naukowa. W przypadku kandydatów do awansu na stanowiska dydaktyczne wniosek jest opiniowany przez koordynatorów kierunków, którzy powinni uwzględnić w szczególności wyniki ewaluacji zajęć oraz wyniki hospitacji zajęć.
- Przewodniczący rady instytutu przedkłada wniosek dziekanowi, który po zaopiniowaniu przedkłada go Rektorowi, za pośrednictwem Uniwersyteckiej Komisji ds. Nauki. Wnioski należy składać w terminie do dnia 23 grudnia w semestrze zimowym lub do dnia 30 kwietnia w semestrze letnim w Dziale Spraw Pracowniczych.
- Dział Spraw Pracowniczych dokonuje weryfikacji złożonych wniosków pod względem formalnym. Uniwersytecka Komisja ds. Nauki może zasięgnąć opinii innych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu, w szczególności:
a) Działu Ewaluacji Działalności Naukowej w odniesieniu do działalności naukowej;
b) Działu Kształcenia/Centrum Dydaktyki Akademickiej w odniesieniu do działalności dydaktycznej. - Uniwersytecka Komisja ds. Nauki opiniuje wniosek i przedkłada go do decyzji Rektora.
- Rektor podejmuje decyzję o awansie, w szczególności biorąc pod uwagę spełnienie wymagań awansowych określonych w załączniku do niniejszej uchwały.
- Przepisy ust. 1-4 stosuje się odpowiednio do instytutów utworzonych dla dyscyplin niepodlegających ewaluacji jakości działalności naukowej oraz innych jednostek zatrudniających nauczycieli akademickich.
- Uniwersytecka Komisja ds. Nauki opiniuje wnioski o awanse dwa razy do roku: raz w semestrze zimowym i raz w semestrze letnim.
- Awans następuje z dniem 1 października roku akademickiego następującego po roku, w którym złożono wniosek lub w innym terminie określonym w decyzji Rektora.
W przypadku uzyskania awansu na stanowisko profesora nadzwyczajnego na podstawie przepisów uchwały Senatu Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie określenia zasad awansowania na stanowiska adiunkta, profesora nadzwyczajnego i profesora zwyczajnego (724/II/17), wymagane jest po zakończeniu czasu zatrudnienia na ww. stanowisku, wszczęcie procedury awansowania na stanowisko profesora uczelni na zasadach określonych w niniejszej uchwale.
- STANOWISKA BADAWCZO-DYDAKTYCZNE
- STANOWISKA BADAWCZE
- STANOWISKA DYDAKTYCZNE
Ostatnia aktualizacja: 24.02.2023, godz. 16:44 - Ewa Zięba