Aktualności / Wydarzenia
„Znaki wiary i pamięci” – studenci pedagogiki autorami książki
Studenci pierwszego roku pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz pedagogiki ogólnej zaprezentowali swoją książkę. Promocja publikacji „Edukacja przez projekty studentów pedagogiki KUL. T. IV. Znaki wiary i pamięci”, pod redakcją prof. Krystyny Chałas odbyła się 17 czerwca br.
"Znaki wiary i pamięci" powstały pod redakcją kierownik Katedry Dydaktyki, Edukacji Szkolnej i Pedeutologii KUL, prof. Krystyny Chałas. Jest to już czwarty tom zbiorowej publikacji studentów z Instytutu Pedagogiki KUL. Jego treść stanowią wyniki badań studentów nad historią i funkcją znaków wiary i pamięci – krzyży i kapliczek.
Wśród zaproszonych na uroczystą promocję gości znaleźli się przedstawiciele władz uczelni: dr hab. Arkadiusz Jabłoński, prof. KUL, dziekan Wydziału Nauk Społecznych KUL, dr hab. Wojciech Gizicki, prof. KUL, prodziekan WNS KUL. Obecny był również m.in. były wiceminister edukacji Tadeusz Sławecki, a także dyrektorzy szkół współpracujących z Instytutem Pedagogiki KUL.
Dziekan prof. Arkadiusz Jabłoński wyraził swoją wdzięczność za ukazanie się kolejnego tomu tej publikacji oraz przypomniał, że takie działania to dla studentów niezwykle cenne doświadczenie.
Szczególne przesłanie do studentów kierunków pedagogicznych skierował ks. dr hab. Adam Solak, prof. APS, który przygotował recenzję książki. Zwrócił on uwagę na wielokrotnie powtarzane podczas uroczystości słowo „promocja”: – PROM, na końcu JA, a w środku wysokie C. Chciałbym płynąć z tą młodzieżą, która wie, co to znaczy „ja” ludzkie, „ja” niepłytkie. Na płytkiej wodzie prom nie popłynie. Co to znaczy „ja” głębokiej wody, „ja” dojrzałe? – pytał zebranych ks. Solak.
Dla studentów pierwszego roku studiów współautorstwo książki to niezwykłe osiągnięcie. – Ten projekt był wspaniałym doświadczeniem. Pozwolił mi lepiej poznać lokalną kulturę i miejsca, które dotąd nie sądziłam, że mogą istnieć, zgłębić ich niezwykłą historię – mówi Katarzyna Rosołowska, studentka pierwszego roku pedagogiki ogólnej. – Myślę, że my wszyscy mogliśmy udoskonalić swoje umiejętności w pisaniu, a także poszerzyć swoją wiedzę na temat bliskich nam miejsc.
Wydarzeniu towarzyszyła część artystyczna przygotowana przez autorów. Studenci zaprezentowali teksty oraz pieśni religijne, nawiązujące do treści publikacji.