2014
- Bartkowiak Izabela, Wpływ teorii ekspresji muzycznej na teorie sztuk plastycznych w XVII wieku na wybranych przykładach
- Furtak Aleksander, Koncepcja symbolu Aby Warburga jako narzędzie jego krytyki kultury
- Sobiecka Ewa, Neuroestetyka na tle koncepcji integracji nauk humanistycznych i przyrodniczych
- Sobolewska Mariola, Postać Orfeusza w kulturze czasów Pauzaniasza na tle greckiej tradycji obrazowej
2013
- Jęczmyk Aneta, Współczesne realizacje romantycznego ideału estetycznego wychowania człowieka na podstawie listów „O estetycznym wychowaniu człowieka“ Fryderyka Schillera
2012
- Boraca Katarzyna, Rozumienie przyrody według Shinto i Zen - na podstawie XIX-wiecznego drzeworytu japońskiego w zbiorach polskich.
- Prus Małgorzata, "Młyn i krzyż" Lecha Majewskiego jako współczesne odczytanie obrazu Pietera Bruegela przez sztukę filmową
- Turkiewicz Anna, Przedstawienia sekcji zwłok w malarstwie i grafice na przestrzeni XVIII i XIX w.
2011
- Kubicka Anna, Problem ujęcia historycznego i oceny sztuk plastycznych w wybranych pismach Cycerona i Kwintyliana
- Le Van Dagmara, Maska jako rekwizyt w życiu i twórczości Witolda Wojtkiewicza
- Michałowska Marta, Ilustracje Harry'ego Clarke'a do prozy Edgara Allana Poego. Analiza i interpretacja
- Walawender-Musz Dominika, Retoryka afektów? Wybrane aspekty teorii ekspresji Albertiego.
- Żywicka Anna, Ruskin-Proust-Vermeer. Ekfraza jako odmiana pomiędzy słowem a obrazem na przykładzie pism Prousta
2010
- Peroń Małgorzata, Sztuka Włoch w twórczości Jarosława Iwaszkiewicza jako wyraz poglądów na estetykę i historię
2009
- Gądek Katarzyna, Teoria sztuki Stanisława Herakliusza Lubomirskiego w świetle jego aktywności jako mecenasa sztuki i twórczego poety epoki baroku
- Kozak Ewa, Między prawdą a konwencją-ekfrazy dzieł malarstwa włoskiego:Vasari a Berenson
- Tuz Katarzyna, Obraz kultury nowożytnej Rzymu w twórczości literackiej Kazimierza Chłędowskiego
2008
- Jachowicz Marta, Jacek Woźniakowski jako krytyk sztuki współczesnej
- Nowakiewicz Olga, Wizja artysty nowoczesnego w pismach krytycznych Charlesa Baudelaire'a na tle sporów o modernizm
- Stelmach Anastazja, Kolekcja fotografii Karola Lanckorońskiego jako przejaw zmian w percepcji estetyczno-historycznej malarstwa włoskiego odrodzenia.
2007
- Łoś Aleksandra, Spór o wizerunek renesansowego artysty - Ruskin contra Pater.
- Łukaszyk Barbara, Kosmologiczna koncepcja harmonii jako podstawa teorii artystycznych - piękno w architekturze
Autor: Marta Zbańska
Ostatnia aktualizacja: 01.10.2014, godz. 12:25 - Ireneusz Marciszuk
Ostatnia aktualizacja: 01.10.2014, godz. 12:25 - Ireneusz Marciszuk