e-mail: zofia.mazur-socha@kul.pl
Zainteresowania naukowe
Psychologia motywacji, psychologia muzyki, osiągnięcia w grze na instrumencie, afekt, realizacja celów.
Publikacje
- Laguna, M., Kȩdra, M., Mazur-Socha, Z. (2021). A Randomized placebo-controlled study on the effectiveness of the “three good things for others” intervention. Frontiers in Psychology. 12:661336. doi: 10.3389/fpsyg.2021.661336
- Mazur-Socha, Z., Przepiórka, A. (2021). A systematic review of correlates of negative mood regulation expectancies. Personality and Individual Differences, 179(4):110930. doi: 10.1016/j.paid.2021.110930
- Mazur-Socha, Z., Przepiórka, A. (2021). Affective Correlates of Negative Mood Regulation Expectancies: A Systematic Review and Meta-Analysis. Journal of Research in Personality, 92:104098. doi: 10.1016/j.jrp.2021.104098
- Mazur-Socha, Z., Laguna, M. (2021). Development and validation of a measure of instrumental practice-related affect. Psychology of Music, doi: 10.1177/0305735621996034
- Laguna, M., Mazur, Z., Kędra, M., Ostrowski, K. (2020). Interventions stimulating prosocial helping behavior: A systematic review. Journal of Applied Social Psychology, 50(11), 676-696. doi: 10.1111/jasp.1
2704 - Mazur, Z., Lawendowski, R. (2019). Creating, practicing and reacting to music: A content analysis of research. Annals of Psychology, 22(4), 299-323. doi: 10.18290/rpsych.2019.22.4-1
- Lawendowski, R., Mazur, Z. (2019). The psychology of music in Poland: Theoretical considerations and current directions in empirical research. Annals of Psychology, 22(2), 103-120. doi: 10.18290/rpsych.2019.22.2-1
- Mazur, Z., Łaguna, M. (2019). The role of affect in practicing a musical instrument: A systematic review of the literature. Psychology of Music, 47(6), 848-863. doi: 10.1177/0305735619861831
- Mazur, Z., Orłowska, A. (2018). Jak zaplanować i przeprowadzić systematyczny przegląd literatury. Polskie Forum Psychologiczne, 13(2), 235-251. doi:10.14656/PFP20180202
- Mazur, Z., Łaguna, M. (2017). Assessment of instrumental music performance: definitions, criteria, measurement. Edukacja. An interdisciplinary approach, 4, 115–128. doi: 10.24131/3724.170508
- Orłowska, A., Mazur, Z., Łaguna, M. (2017). Systematyczny przegląd literatury: Na czym polega i czym różni się od innych przeglądów? Ogrody Nauk i Sztuk, 7(7), 350-363. doi: 10.15503/onis2017.350.363
- Mazur, Z., Łaguna, M. (2016). Osiągnięcia muzyczne w grze na instrumencie: Sposoby ujmowania, kryteria oceny, narzędzia pomiaru, Edukacja, 4(139), 100-114.
Redakcja prac zbiorowych
- Mazur, Z., Lawendowski, R. (red.) (2019). Psychology of music in Poland: Theoretical and empirical insights. Roczniki Psychologiczne, 22(2).
- Mazur, Z., Lawendowski, R. (red.) (2019). Creating, performing and reacting to music from a psychological perspective. Roczniki Psychologiczne, 22(4).
Rozdziały w książkach
- Mazur, Z. (2020). Pozytywna emocjonalność w ćwiczeniu gry na instrumencie. Rola radości i zainteresowania. W M. Chełkowska-Zacharewicz, J. Kaleńska-Rodzaj (red.), Psychologia muzyki (s. 241-254). PWN.
Konferencje
- Mazur, Z., Łaguna, M. (2019, czerwiec). Wykorzystanie metody systematycznego przeglądu literaturydo analizy związku pomiędzy afektem a ćwiczeniem gry na instrumencie. Poster zaprezentowany na XXVIII Kolokwiach Psychologicznych PAN, Gdańsk.
-
Gasior, P., Mazur, Z., Łaguna, M. (2018, wrzesień). Jak wzmacniać zachowania prospołeczne: Systematyczny przegląd badań nad efektywnością interwencji. Referat wygłoszony na XV Zjeździe Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, Lublin.
-
Mazur, Z., Laguna, M. (2018, lipiec). Affect and practicing a musical instrument: A scoping review of the literature. Poster zaprezentowany na the European Conference on Personality, Zadar, Chorwacja.
-
Mazur, Z. (2018, lipiec). Pozytywny afekt a ćwiczenie gry na instrumencie: Przegląd zakresu literatury. Poster zaprezentowany na III Konferencji Psychologii Pozytywnej, Warszawa.
-
Gąsior, P., Mazur, Z., Łaguna, M. (2018, lipiec). The effectiveness of interventions promoting prosocial behavior: Systematic review of research. Poster zaprezentowany na międzynarodowej konferencji Stress, Anxiety and Resilience, Lublin.
-
Laguna, M., Mielniczuk, E., Mazur, Z. (2018, lipiec). Rola afektu w realizacji celów zawodowych: W kierunku modelu teoretycznego. Referat wygłoszony na III Konferencji Psychologii Pozytywnej, Warszawa.
-
Mazur, Z. (2018, maj). Afekt a ćwiczenie gry na instrumencie: Systematyczny przegląd literatury – wyniki wstępne. Referat wygłoszony na Ogólnopolskiej Konferencji z Psychologii Muzyki: Psychomuzy, Katowice.
- Mazur, Z., Orłowska, A. (2017, wrzesień). Systematyczny przegląd literatury. Referat wygłoszony na XXXVI Kongresie Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Gdańsk.
- Mazur, Z., Łaguna, M. (2017, wrzesień). Społeczne postrzeganie wystąpień muzycznych. Kryteria oceny gry na instrumencie: przegląd badań. Plakat zaprezentowany na XIV Zjeździe Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, Toruń.
- Mazur, Z. (2016, listopad). Sposoby operacjonalizacji osiągnięć muzycznych w badaniach nad edukacją muzyczną. Referat wygłoszony na Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Talenty”, Wrocław.
Granty, stypendia, nagrody
- Kierownik projektu naukowego "Osiągnięcia w grze na instrumencie jako efekt
realizacji celu – rola afektu i intencji implementacyjnej", finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki w ramach grantu ETIUDA 8 nr DEC-2020/36/T/HS6/00460 (październik 2020 - obecnie) - Kierownik projektu naukowego "Ćwiczenie gry instrumencie jako proces realizacji celu: Rola afektu i intencji implementacyjnych", finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki w ramach grantu PRELUDIUM 15 nr DEC- 2018/29/N/HS6/02641 (styczeń 2019 - obecnie)
- Wykonawca w międzynarodowym projekcie naukowym "Działania prospołeczne i zasoby osobiste: badania podłużne" finansowanym przez Narodowe Centrum Nauki w ramach grantu OPUS 12 nr DEC-2016/23/B/HS6/03885 (listopad 2018 - marzec 2020)
- Wykonawca w międzynarodowym projekcie naukowym "Natura czy wychowanie? Genetyczne i środowiskowe uwarunkowania perspektywy czasowej” finansowanym przez Narodowe Centrum Nauki w ramach grantu OPUS 13 nr DEC-2017/25/B/HS6/00935 (maj 2018 - kwiecień 2020)
- Wykonawca w międzynarodowym projekcie naukowym "Wielopoziomowa analiza sukcesu przedsiębiorczego" (MULTEN - Multilevel analysis of entrepreneurial success) finansowanym przez Narodowe Centrum Nauki w ramach grantu HARMONIA 5 nr DEC-2013/10/M/HS6/00475, współpraca z Erasmus University of Rotterdam i Spanish University for Distance Education UNED (listopad 2017 - kwiecień 2018)
- Stypendium Rektora dla najlepszych studentów (październik 2016- czerwiec 2017).
- Stypendium i studia zagraniczne Erasmus+, Katholieke Universitet Leuven, Belgia (luty-czerwiec, 2016).
- Stypendium Rektora dla najlepszych studentów (październik 2015-czerwiec 2016).
- Nagroda Prorektora za wyróżniającą się działalność naukową i badawczą (2016).
- Nagroda Prorektora za aktywny i szeroki udział w realizacji projektów naukowych oraz działalność organizacyjną na rzecz Instytutu Psychologii (2015).
Ostatnia aktualizacja: 07.11.2024, godz. 22:42 - Agata Celińska-Miszczuk