MAKBET
Nosi w sobie te stany, które w konsekwencji prowadzą do jego unicestwienia. Droga, przez którą przechodzi, zmienia nie tylko jego psychikę, ale i przestrzeń, którą się tak narkotycznie żywi. Jest ona uwodząca, niebezpieczna i nieodwracalna. Matnia, w którą wpada nasz bohater dostając pierwszy komunikat podczas spotkania z wyrocznią, jaką są wiedźmy. To one zasiały niepokój, ale i fascynację tym co ma się zdarzyć w życiu „Makbeta”. Jedno wydarzenie rodzi następne. To pasmo pozornych szczęść i prawdziwych nieszczęść, w które zaplątuje się człowiek żądny władzy i sukcesu. Pomocną dłoń na tej drodze podaje mu osoba najbliższa jaką jest Lady Makbet. To więcej niż podanie ręki, to raczej presja konsekwentnie realizowana przez bezwzględną kobietę, która świadoma swojej przewagi wynikającej z jej natury, mobilizuje bliską sobie osobę do dalszych szaleńczych decyzji.
Obydwoje brną ku przepaści, na dnie której odbija się jak w lustrze śmierć. To ona zbiera swoje żniwo w tej mrocznej komnacie, w której jedynym światłem jest odbita kropla krwi.
Czerń i czerwień to symbole, przez które wędrują bohaterowie Szekspira, nieświadomi, że wypełniona barwą karminu otchłań topi ich w swoich odmętach.
Niewinnie ujawniony na początku wydarzeń los, wieńczy klamra, która chciałoby się by była tylko snem.
Leszek Mądzik
OBSADA:
DUNKAN – KRÓL SZKOCJI - Henryk Sobiechart
MALKOLM – SYN DUNKANA - Szymon Sędrowski
DONALBEIN - SYN DUNKANA - Mariusz Budkowski (PWST Kraków)
MAKBET – WÓDZ SZKOCKI - Krzysztof Olchawa
BANKO - WÓDZ SZKOCKI - Artur Kocięcki
PANOWIE SZKOCCY:
MAKDUF - Jerzy Kurczuk
LENNOX - Wojciech Dobrowolski
ROSSE - Przemysław Gąsiorowicz
SIWARD – DOWÓDCA WOJSK ANGLII - Andrzej Redosz
SEJTON – OFICER MAKBETA - Tomasz Bielawiec
LEKARZ - Jerzy Rogalski
LADY MAKBET - Jolanta Rychłowska
DAMA DWORU LADY MAKBET - Agata Moszumańska
ZABÓJCY - Łukasz Król, Witold Kopeć
CZAROWNICE - Hanna Pater, Joanna Morawska, Magdalena Sztejman-Lipowska Anna Nowak, Anna Świetlicka, Nina Skołuba-Uryga
Reżyseria i scenografia - Leszek Mądzik
Kostiumy - Zofia de Ines
Muzyka - Andrzej Zarycki
" Nie interesuje mnie „Makbet” w kategorii samego odczytywania tekstu. Jestem lojalny wobec materii dramatu, ale przede wszystkim szukam obrazu. Rozwiązań najlepszych dla spektaklu, a nie dla realizacji poszczególnych scen. Chcę, żeby spektakl popłynął obrazami, które mają zdolność ruchu, dynamikę. To będzie „Makbet” żywiołów: zmysłowy, pulsujący, rytmiczny, wręcz narkotyczny w nasileniu emocji takich jak zazdrość, żądza władzy, miłość, strach. Przedstawienie wciągnie widza w swój mikrokosmos wprost z ulicy. Siły zła już od progu teatru rozpoczną swój opętańczy taniec."
Leszek Mądzik