Tytuł projektu badawczego:
Źródła liturgiczno-muzyczne Opactwa Cystersów w Krakowie - Mogile jako przedmiot badań kultury staropolskiej.
Projekt realizowany w ramach Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki (moduł: Dziedzictwo narodowe, konkurs 12, NPRH/DN/SP/0162/2023/12).
Kierownik projektu:
ks. dr hab. Piotr Wiśniewski, prof. KUL (KUL, Instytut Nauk o Sztuce)
Zespół badawczy:
- ks. prof. dr hab. Rastislav Adamko (Katolícka Univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta, Słowacja)
- dr Janka Bednarikova (Katolícka Univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta, Słowacja),
mgr Gionata Brusa (Würzburg, Julius-Maximillians-Universität, Institut für Musikwissenschaft, Institut für Musikforschung, Niemcy),
- dr hab. Susi Ferfoglia, prof. UPJP2 (Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, Polska),
- ks. dr Dariusz Smolarek (KUL, Polska),
- ks. dr Michał Jędrzejski (KUL, Polska),
- dr Andrzej Gładysz (KUL, Polska),
- mgr Katarzyna Danilewicz (Szkoła Doktorska KUL, Polska),
- Ludmiła Żarnowiecka (specjalista i współpracownik Centralnej Redakcji RISM).
Tytuł projektu badawczego:
Przygotowanie do wydania utworów znajdujących się w zachowanych rękopisach pochodzących z klasztoru w Podolińcu. Krytyczna edycja źródłowa dwóch anonimowych kompozycji Requiem.
Projekt badawczy w ramach programu "Białe plamy - muzyka i taniec" (edycja 2023/24) finansowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca (NIMiT).
Kierownik projektu: ks. dr Dariusz Smolarek (KUL, Instytut Nauk o Sztuce).
Tytuł projektu badawczego:
Staropolskie misterium Męki Pańskiej Simona Ferdinanda Lechleitnera i Józefa Zeidlera
Projekt realizowany w ramach programu "Muzyka" (edycja 2022) Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, którego operatorem jest Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Kierownik projektu:
dr Andrzej Gładysz (KUL, Instytut Nauk o Sztuce).
Kierownik artystyczny:
dr hab. szt. muz. Grzegorz Pecka (KUL, Instytut Nauk o Sztuce).
Tytuł projektu badawczego:
Muzyka bożonarodzeniowa Władysława Brankiewicza
Projekt realizowany w ramach programu "Muzyczny ślad" (edycja 2022)
finansowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Kierownik projektu:
dr Andrzej Gładysz (KUL, Instytut Nauk o Sztuce).
Kierownik artystyczny:
dr hab. szt. muz. Grzegorz Pecka (KUL, Instytut Nauk o Sztuce).
Tytuł projektu badawczego:
Rękopiśmienny psałterz z Muzeum Archidiecezji Łódzkiej w aspekcie tradycji liturgiczno-muzycznej.
Projekt realizowany w ramach programu "Muzyczny ślad" (edycja 2021)
finansowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Kierownik projektu (wykonawca merytoryczny):
Ks. dr hab. Piotr Wiśniewski (KUL, Instytut Nauk o Sztuce).
Tytuł projektu badawczego:
Dialogus de Passione Christi Domini ex F Ferdinanda Simona Lechleitnera - edycja i wydanie kompozycji.
Projekt realizowany w ramach programu "Muzyczny ślad" (edycja 2021)
finansowany przez Instytut Muzyki i Tańca.
Kierownik projektu (wykonawca merytoryczny):
dr Andrzej Gładysz (KUL, Instytut Nauk o Sztuce).
Tytuł projektu badawczego:
Szkoła czytania muzyki (c. 1863-1868) Stanisława Moniuszki – zapomniana XIX-wieczna metoda nauczania muzyki
Projekt realizowany w ramach programu „Białe plamy - muzyka i taniec” (edycja 2020/2021) finansowany przez Instytut Muzyki i Tańca.
Kierownik projektu (wykonawca merytoryczny):
dr hab. Miłosz Aleksandrowicz (KUL, Instytut Nauk o Sztuce).
Tytuł projektu badawczego:
Pamiętnik do nauki harmonii (1871) Stanisława Moniuszki. Zapomniana XIX-wieczna metoda uczenia harmonii. PROJEKT ZAKOŃCZONY 30 kwietnia 2020 r.
Projekt realizowany w ramach programu „Białe plamy - muzyka i taniec” (edycja 2019/2020) finansowany przez Instytut Muzyki i Tańca.
Kierownik projektu (wykonawca merytoryczny):
dr hab. Miłosz Aleksandrowicz (KUL, Instytut Nauk o Sztuce).
Tytuł projektu badawczego:
Polskojęzyczna edycja krytyczna III i IV księgi „Traktatu o harmonii” („Traité de l’harmonie”, Paris 1722) Jeana Philippe’a Rameau.
Projekt finansowany w ramach dotacji Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, moduł Uniwersalia (2.2 I/2018) Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki (22H 18 0234 86), realizowany we współpracy z Katedrą Organów i Klawesynu Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
Zespół badawczy:
1. dr hab. Miłosz Aleksandrowicz (KUL, Instytut Nauk o Sztuce - Muzykologia) - kierownik projektu, wykonawca merytoryczny.
2. dr hab. szt. muz. Jarosław Wróblewski (UMFC) - wykonawca merytoryczny.
Tytuł projektu badawczego:
„Missa in defectu unius contraaltus” Bartłomieja Pękiela. Charakterystyka i opracowanie wydania źródłowo-krytycznego nowo odnalezionego przekazu utworu ze zbiorów Archiwum Krakowskiej Kapituły Katedralnej
Projekt indywidualny realizowany w ramach programu „Białe plamy – muzyka i taniec” finansowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
Wykonawca merytoryczny: dr Marek Bebak (KUL, Instytut Nauk o Sztuce - Muzykologia)
Tytuł projektu badawczego:
Epoka jagiellońska i jej dziedzictwo w I Rzeczypospolitej do 1795 roku. Źródła do dziejów wojskowości polskiej w epoce Jagiellonów.
Projekt realizowany w ramach dotacji Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, moduł Fundamenty Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki (31H 17 0469 84) przez Polskie Towarzystwo Historyczne w Warszawie.
Zespół badawczy:
1. prof. dr hab. Jan Szymczak - kierownik projektu, wykonawca merytoryczny.
2. dr Andrzej Gładysz (KUL, Instytut Nauk o Sztuce - Muzykologia) - wykonawca merytoryczny.
Tytuł projektu badawczego:
Krytyczna edycja źródłowa III i IV tomu Dziennika czynności naczelnego wodza gen. Władysława Sikorskiego 1939-1943.
Projekt realizowany w ramach dotacji Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, moduł Dziedzictwo Narodowe (I/2017) Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki (11H 17 0179 85) przez Wydział Nauk Humanistycznych KUL.
Zespół badawczy:
1. dr hab. Jarosław Rabiński (KUL) - kierownik projektu, wykonawca merytoryczny.
2. dr Andrzej Gładysz (KUL, Instytut Nauk o Sztuce - Muzykologia) - wykonawca merytoryczny.
Tytuł projektu badawczego:
Monumenta Musicae in Polonia – edycje źródłowo-krytyczne i faksymilowe – kontynuacja. („Tabulatura organowa Jana z Lublina – repertuar muzyczny” edycja źródłowo-krytyczna wraz z tekstami wstępów i komentarzy)
Projekt realizowany w ramach dotacji Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, moduł Dziedzictwo Narodowe I/2017 Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki (11H 17 0125 85) realizowany przez Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie.
Zespół badawczy:
1. dr hab. Barbara Przybyszewska-Jarmińska, prof. PAN (Instytut Sztuki PAN) – kierownik projektu
2. prof. dr hab. Zofia Dobrzańska-Fabiańska (UJ, Instytut Muzykologii) – wykonawca merytoryczny
3. dr Marek Bebak (KUL, Instytut Nauk o Sztuce - Muzykologia) – wykonawca
Ostatnia aktualizacja: 24.03.2024, godz. 12:16 - Miłosz Aleksandrowicz