Kodeks Etyki Doktoranta KUL
KODEKS ETYKI DOKTORANTA KUL
W celu promowania zasad uczciwości i rzetelności wśród doktorantów oraz osób ubiegających się do uzyskania statusu doktoranta wprowadza się niniejszy
Kodeks etyki doktoranta KUL:
- Doktoranta obowiązują ogólnoludzkie zasady moralności.
- Doktorant respektuje katolicki charakter uczelni.
- Doktorant winien przestrzegać zasad ustanowionych przez Władze Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
- Doktorant uznaje naukę za wartość, którą zobowiązany jest chronić, w szczególności przed nieuczciwymi praktykami.
- Doktorant zobowiązany jest dążyć do ciągłego poszerzania swojej wiedzy oraz dzielenia się nabytą wiedzą z innymi osobami, szczególnie z innymi przedstawicielami świata nauki.
- Doktorant winien dzielić się swoją wiedzą poprzez publikowanie swoich osiągnięć naukowych czy też wygłaszanie ich na konferencjach lub wykładach.
- Doktorant swoją postawą, nie tylko wśród osób ze świata nauki, ale także poza nim, winien zachowywać się w sposób godny, nieuwłaczający statusowi Doktoranta.
- Doktorant winien prowadzić swoje badania w kierunku osiągnięcia dobra wspólnego oraz w zgodzie z własnym sumieniem.
- Doktorant szanuje prawa własności przemysłowej i prawa autorskie innych twórców. Wszelkie zachowania polegające na przypisaniu sobie praw do cudzego dzieła muszą być uznane za sprzeczne z duchem tego Kodeksu.
- Doktorant nie mnoży swoich publikacji poprzez publikowanie jednego artykułu pod różnymi tytułami, publikacji zbioru artykułów w odrębnej publikacji jako nowego dzieła czy też nie podpisuje się pod artykułem przygotowanym przez inną osobę jako współautor.
- Doktorant nie używa swojego stopnia oraz statusu doktoranta w celu osiągnięcia korzyści poza światem nauki.
- Doktorant prowadzący zajęcia ze studentami winien rzetelnie przygotowywać się do każdych zajęć, kształcić u studentów właściwe postawy, a przede wszystkim podchodzić z należytym szacunkiem i zrozumieniem wobec studentów.
- Doktorant propaguje powyższe zasady nie tylko wśród doktorantów i studentów, ale także wobec opinii publicznej.