Specjalność* dla studentów planujących związać swoją przyszłą ścieżkę kariery zawodowej z badaniami i analizami marketingowymi lub/i badaniami opinii publicznej.
Dzięki szerokiemu spektrum przedmiotów o charakterze warsztatowym i ćwiczeniowym absolwent specjalizacji jest przygotowany w praktyce do podjęcia pracy w charakterze badacza/ analityka rynku i/lub opinii publicznej, mając również solidne podstawy teoretyczne - potrafi zaplanować, zorganizować i przeprowadzić badania przeprowadzane na zlecenie firm, korporacji i instytucji publicznych, kompleksowo przeanalizować uzyskane dane i na tej podstawie sformułować rekomendacje dotyczące np. strategii marketingowej, sprzedażowej, inwestycyjnej.
Absolwenci tego typu specjalizacji najczęściej pracują w zespołach/ działach marketingu przedsiębiorstw, wyspecjalizowanych agencjach badawczych, czy też w sektorze publicznym, np. w urzędach statystycznych, instytucjach zarządzających oświatą, czy służbą zdrowia.
Przedmioty wiodące:
► Marketing (wykład)
► Ilościowe metody badań rynku i opinii publicznej (wykład)
► Jakościowe metody badań rynku i opinii publicznej (wykład)
► Badania rynku w praktyce, część I i II (warsztaty)
► Zaawansowane techniki komputerowej analizy danych (warsztaty)
Perspektywy zatrudnienia:
► Agencje badawcze specjalizujące się w badaniach rynku lub/i opinii publicznej, np. TNS Polska, Kantar Millward Brown, GfK, IPSOS, PBS, CBOS
► Działy marketingu średnich i dużych przedsiębiorstw
► Zespoły badawczo-rozwojowe średnich i dużych przedsiębiorstw
► Zespoły ds. ekspansji w przedsiębiorstwach handlowych
► . Agencje badawcze / zespoły firm farmaceutycznych zajmujących się badaniami klinicznymi
► Zespoły analityczne zajmujące się statystyką medyczną, np. w NFZ
► Zespoły badawcze zajmujące się badaniami/ analizami edukacyjnymi, np. w Instytucie Badań Edukacyjnych, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej
► Urzędy Statystyczne
* Liczba uruchamianych specjalności jest zależna od liczby studentów
Ostatnia aktualizacja: 09.06.2021, godz. 13:43 - Tomasz Peciakowski