Czym jest socjologia gospodarki?
Stanowi dział socjologii wykorzystujący pojęcia, teorie i metody socjologii ogólnej oraz innych subdyscyplin socjologicznych do opisu i wyjaśniania zjawisk gospodarczych. Zwraca szczególnie uwagę na społeczno-kulturowe aspekty zjawisk gospodarczych, takich jak tradycje historyczne, mentalność, uznawane wartości i cele życiowe, postawy i nawyki ekonomiczne.
Czym jest socjologia internetu?
Badania poświęcone są głównie społecznym uwarunkowaniom i konsekwencjom korzystania z Internetu. Także problematyka tożsamości, norm i kontroli społecznej, nierówności społecznych oraz potencjalnych pozytywnych i negatywnych konsekwencji Internetu dla jednostek, ich relacji społecznych, grup, a także organizacji i państw.
Studenci specjalności* socjologia gospodarki i Internetu nauczą się w jaki sposób:
- gromadzić dane pierwotne i wtórne znajdujące się w Internecie
- badać aktywność mieszkańców cyfrowego świata
- optymalizować strony internetowe pod kątem celów biznesowych
- analizować nowe trendy na rynku
- wyznaczać nowe cele i strategie marketingowe
Dokonamy tego poprzez:
- cykl profesjonalnych wykładów
- interesujące warsztaty sprawdzające wiedzę w praktyce,
- spotkania z ludźmi biznesu, którzy wiedzą jak osiągnąć sukces
Przedmioty wiodące:
Socjologia gospodarki
Socjologia Internetu
Analiza sieci społecznych
Metody i narzędzia analizy Internetu
Marketing 2.0
Perspektywy zatrudnienia:
► firmy i działy zajmujące się zarządzaniem zasobami ludzkimi, informacjami i wiedzą,
► analizami internetowymi,
► instytucje samorządowe
► organizacje pozarządowe i agendy rządowe,
► instytuty badawcze,
► firmy marketingowe,
► banki
* Liczba uruchamianych specjalności jest zależna od liczby studentów
Ostatnia aktualizacja: 27.03.2019, godz. 12:10 - Tomasz Peciakowski