Projektowanie ścieżek kariery zawodowej, zarządzanie talentami
Pomiar efektywności dla organizacji działań związanych z identyfikacją i rozwojem utalentowanych pracowników, jest tematem bardzo rzadko poruszanym w Polsce. Z założenia przyjmuje się, że firma, która chce dobrze funkcjonować na rynku, powinna rozwijać wewnętrzne talenty i starać się zatrzymać takich pracowników w organizacji, ponieważ jest to podstawą jej sukcesu na konkurencyjnym rynku. Proponowany warsztat jest próbą pokazania, że również działania związane z programami rozwoju utalentowanych pracowników można mierzyć i badać ich efektywność biznesową, traktując je jak kolejny element procesu inwestycyjnego firmy.
Celem warsztatów jest wyposażenie uczestników w niezbędną wiedzę i umiejętności umożliwiające rozpoczęcie samodzielnych działań w zakresie budowania i wdrażania programów zarządzania utalentowanymi pracownikami, ale także monitorowania i badania ich efektywności.
TYP: warsztat
CZAS TRWANIA: 8 godz. dydaktycznych
PRZEWIDZIANA LICZBA WOLNYCH MIEJSC: 60
ZAPISZ SIĘ!
HR Biznes Partner - Zarządzanie projektami HR
Pierwsze badanie roli HR biznes partnerów w polskich firmach przeprowadzone przez HRM partners pozwala przyjrzeć się bliżej codziennej pracy oraz najbardziej typowym obowiązkom HR biznes partnerów, a także sformułować przewidywania na temat rozwoju tej funkcji w kolejnych latach.
Dave Ulrich, twórca koncepcji HR biznes partneringu, zdefiniował w latach 90. rolę HR biznes partnera (HRBP). Jest to osoba, która współpracując z menedżerami poszczególnych jednostek biznesowych, projektuje i wdraża procesy oraz rozwiązania dotyczące zarządzania ludźmi w taki sposób, aby wspomagały one realizację strategicznych celów organizacji. Jest zatem jednocześnie strategiem, mentorem pracowników, administratorem i „strażakiem” – osobą potrafiącą zareagować szybko na nieprzewidziane sytuacje. W zależności od kultury organizacyjnej oraz dojrzałości rozwiązań HRM w firmie łączy te funkcje w różnym stopniu.
TYP: warsztat
CZAS TRWANIA: 16 godz. dydaktycznych
PRZEWIDZIANA LICZBA WOLNYCH MIEJSC: BRAK
ZAPISZ SIĘ!
Kurs negocjacji, budowania relacji i kreowania wartości w biznesie
Celem zajęć jest zbudowanie umiejętności prowadzenia bardziej elastycznych negocjacji, przyczyniających się do zdobywania nowych klientów i wzrost satysfakcji obecnych klientów. Negocjacji dających w efekcie wyższe kontrakty i lojalnych stałych klientów. Zdobędziecie umiejętność argumentowania i obrony swoich interesów. Zobaczycie wszystkie elementy Harvardzkiego podejścia do procesu negocjacji, dzięki którym będziecie mogli sami ocenić, czy macie do czynienia z potencjalnym partnerem w biznesie czy też tracimy swój czas. Zdobędziecie też najnowszą wiedzę i umiejętności o tym, jak usprawnić budowanie relacji z partnerami i kreować wartość dodaną w biznesie. Gwarantuję też sporą dozę inspiracji, uruchomienie autorefleksji, zmianę przekonań co do postrzegania swojej pozycji podczas rozmów biznesowych oraz wynikających z nich zachowań negocjacyjnych.
TYP: warsztat
CZAS TRWANIA: 16 godz. dydaktyczne
PRZEWIDZIANA LICZBA WOLNYCH MIEJSC: 48
ZAPISZ SIĘ!
Zarządzanie czasem własnym
Efektywność jest niewątpliwie zaletą. Chcemy mieć więcej energii i realizować więcej zadań przy mniejszym wysiłku, jednocześnie być przy tym bardziej zrelaksowanym. Dla każdego z nas ważne jest, by mieć pewność, że cokolwiek robimy w danym momencie, jest dokładnie tym, co powinniśmy robić. Mimo przytłaczającej nas liczby obowiązków, możliwe jest, abyśmy byli skuteczni w swoich działaniach, zachowując trzeźwość umysłu, poczucie kontroli nad sytuacjami, i przyjemne uczucie spokoju.
Celem głównym zajęć jest nauczenie uczestników, w jaki sposób być maksymalnie efektywnym w swoich działaniach przy zachowaniu stanu relaksu, odprężenia i poczucia kontroli.
TYP: warsztat
CZAS TRWANIA: 8 godz. dydaktycznych
PRZEWIDZIANA LICZBA WOLNYCH MIEJSC: 48
ZAPISZ SIĘ!
Psychologia konfliktu
Doświadczenie wejścia w konflikt z partnerem, przyjacielem lub jakąkolwiek inną osobą - sąsiadem, współpasażerem w tramwaju pozostawiają w nas zazwyczaj przykre wspomnienia. Spory budzą bowiem negatywne emocje: złość, gniew, poczucie krzywdy, niezrozumienia itp. Dlatego też instynktownie unikamy sytuacji konfliktowych. Konflikt w najszerszym rozumieniu pojawia się zawsze tam, gdzie istnieją sprzeczne dążenia, sprzeczne interesy. Konfliktów nie należy się jednak bać. Nie zawsze przecież muszą kończyć się porażką.
Jak zatem przejść przez liczne w naszym życiu konflikty, tak by z sytuacji niszczących związki z innym ludźmi zmieniać je w relacje budujące. Psychologia konfliktu to sztuka rozwiązywania najtrudniejszych sporów w jak najmniej inwazyjny sposób. Na warsztatach trenerzy wyjaśniają, skąd biorą się konflikty, jaka jest ich istota, o czym warto pamiętać, rozwiązując konflikty i czy zawsze należy dążyć do ich rozwiązania. Podczas prezentacji różnych sposobów rozwiązywania konfliktów zwrócą uwagę, że niektóre z nich (kompromis, odwlekanie, ignorowanie konfliktu) z pozoru łagodzą konflikt, ale w rezultacie okazują się pseudorozwiązaniami i nie prowadzą do zadowalających efektów. Istnieje jednak szereg technik pomagających nam w świadomym rozwiązywaniu konfliktów.
TYP: warsztat
CZAS TRWANIA: 16 godz. dydaktyczne
PRZEWIDZIANA LICZBA WOLNYCH MIEJSC: BRAK
ZAPISZ SIĘ!
Marketing personalny, czyli jak zbudować silną markę na rynku pracy
Marketing personalny, czyli budowanie osobistej marki, to po prostu działania mające na celu „markowanie” sobą, własną osobą, nazwiskiem wszystkiego, co robimy i mówimy. W ten sposób stajemy się „produktem” (tak, produktem, choć niektórych zapewne zdenerwuje to przedmiotowe określenie ), rozpoznawanym i rozróżnianym przez rynek. Marketing personalny to przemyślany i dobrze zaplanowany proces zarządzania własnym wizerunkiem zawodowym oraz karierą, a także życiem osobistym.
Marka osobista, we współczesnym świecie pełnym informacji, ludzi, zdarzeń, komunikatów, staje się coraz ważniejszym narzędziem do wyróżnienia się w tłumie, zbudowania swojej wiarygodności, rozpoznawalności, niepowtarzalności. Stworzenie silnej marki osobistej, w dłuższej perspektywie czasowej, daje przewagę w działaniach marketingowych czy sprzedażowych i ma dzisiaj wymierną wartość rynkową.
TYP: warsztat
CZAS TRWANIA: 8 godz. dydaktycznych
PRZEWIDZIANA LICZBA WOLNYCH MIEJSC: 60
ZAPISZ SIĘ!
Komunikacja perswazyjna w biznesie
Jak wywierać wpływ na innych nie wykorzystując do tego manipulacji? Co tak naprawdę odbiera rozmówca, z którym prowadzimy komunikację? Jak postępować, by otaczający nas ludzie chętniej ulegali naszym prośbom i decyzjom?
Wpływ na innych interesował człowieka tak naprawdę od początków jego istnienia. Choć niegdyś sztukę przekonywania, uprawianą przez retoryków, postrzegano jako umiejętność odzwierciedlenia logiki w przedstawianych argumentach, dziś wiadomo, że merytoryczna poprawność nie musi być gwarantem do przekonania kogokolwiek do naszych racji. Pojawiło się bowiem pojęcie komunikacji perswazyjnej, która pozwala zobrazować jak wiele elementów składa się na skuteczność wpływania. Obecnie siła przekonywania zależy między innymi od szeregu okoliczności kontekstowych oraz tego – jak, gdzie i do kogo mówimy. Więcej na ten temat dowiesz się na naszych warsztatach.
TYP: warsztat
CZAS TRWANIA: 14 godz. dydaktyczne
PRZEWIDZIANA LICZBA WOLNYCH MIEJSC: 48
ZAPISZ SIĘ!
Efektywne prowadzenie spotkań z elementami wystąpień publicznych
Podczas zajęć nauczysz się opracowywać scenariusz prezentacji, tak by osiągnąć zamierzony cel wystąpienia. Dowiesz się jak i w jakiej kolejności prezentować informacje, żeby odbiorcy je zrozumieli i zapamiętali. Przekonasz się, że dobre przygotowanie to klucz do pewności siebie i opanowania stresu podczas wystąpień publicznych. Dodatkowo dowiesz się jak poprzez zadawanie odpowiednich pytań angażować odbiorców Twojego wystąpienia. Dzięki temu utrzymasz ich zainteresowanie i skoncentrujesz ich uwagę na kluczowych treściach. Poznasz też sposoby na radzenie sobie z tzw. trudnymi uczestnikami, przerywającymi wystąpienie. Te zajęcia to praktyczny trening umiejętności prezentacyjnych. Program obejmuje ćwiczenia indywidualne i zespołowe, w tym rejestrowanie wystąpień kamerą wideo i sesję informacji zwrotnych.
TYP: warsztat
CZAS TRWANIA: 8 godz. dydaktycznych
PRZEWIDZIANA LICZBA WOLNYCH MIEJSC: 48
ZAPISZ SIĘ!
Asertywność w relacjach biznesowych
Warsztaty asertywność w relacjach biznesowych są sposobem na przekonanie się, że postawa asertywna, równowaga i dobre samopoczucie, a także bardzo dobre relacje są możliwe do osiągnięcia w tym samym czasie. Metody zajęć przygotowane są w ten sposób, aby bezpiecznie uczyć się i trenować umiejętności zachowań asertywnych, respektowanie praw innych osób, kształtowania szacunku do samego siebie oraz wymagania tego od otoczenia. Warsztaty te dają gruntowne podstawy wiedzy, uczy sposobów wykorzystania zachowań asertywnych w różnych sytuacjach, które każdy może, choć nie musi stosować w pełnym zakresie. Dzięki tym zajęciom uczestnik dowiaduje się, jakie zewnętrzne i wewnętrzne siły oraz mechanizmy wpływają na każdego z nas, jak sprawiają, że ulegamy, lub też unikamy ludzi oraz sytuacji, a nawet jak powstaje konflikt. Warsztat jednocześnie pozwala nauczyć się reagowania w zgodzie z sobą oraz używać technik przełamujących opór lub presję otoczenia. W konsekwencji warsztatowo można przygotować się lepiej zarówno do negocjacji, kontaktu z klientem wewnętrznym lub zewnętrznym. Celem warsztatu, jest planowanie rozwoju w taki sposób, aby nakierowania się na odnoszenie sukcesu w życiu zawodowym.
TYP: warsztat
CZAS TRWANIA: 16 godz. dydaktyczne
PRZEWIDZIANA LICZBA WOLNYCH MIEJSC: 36
ZAPISZ SIĘ!
Rozwijanie kreatywności w pracy z dziećmi i młodzieżą
Umiejętność twórczego myślenia, pomysłowość i elastyczność, skutkujące odnajdowaniem oryginalnych rozwiązań wykraczających poza przyjęte schematy jest dzisiaj bardzo cenną umiejętnością. Niektórzy twierdzą, że to rzecz nabyta i nie można się tego nauczyć. Szkolenie zaprzeczy temu twierdzeniu. Jego celem jest wspieranie, rozwijanie oraz stymulacja kreatywności twórczej dzieci i młodzieży. Program ma za zadanie zachęcić uczniów do podejmowania wszelkich działań, które przyczyniają się do zwiększenia ich potencjału twórczego. Kreatywność nie lubi nudy, szablonów, czy rutyny. Zatem rozwijanie tej cechy jest ważnym zadaniem. Podczas spotkania wskazane zostaną możliwości stymulowania kreatywności, za pomocą między innymi zadań, quizów, czy zabawy.
TYP: warsztat
CZAS TRWANIA: 16 godz. dydaktyczne
PRZEWIDZIANA LICZBA WOLNYCH MIEJSC: 0
ZAPISZ SIĘ!
Facylitacja jako sposób pracy grupy
Facylitacja jest jedną z metod wspierania pracy grupy na rzecz określonego zadania. Wykorzystuje się ją w wielu rodzajach spotkań np. strategicznych, do rozwiązywania problemów, konfliktów czy też wprowadzania innowacyjnych rozwiązań.
Facylitacja to takie oddziaływanie na pracę grupy, które pomaga osiągnąć najlepsze rezultaty w optymalnym czasie i z najpełniejszym wykorzystaniem potencjału uczestniczących. Facylitator to osoba, która dba o proces i przebieg pracy (o to jak pracujemy). Pozostaje jednak neutralna wobec treści (czyli tego, co wypracowujemy). Z jednej strony wymaga to umiejętności zaprojektowania spotkania i właściwego kierowania pracą grupy. Z drugiej, powstrzymania się od porad eksperckich w danym temacie i wpływania na decyzje. Treści, rozwiązania i decyzje zależą wyłącznie od uczestników spotkania.
TYP: warsztat
CZAS TRWANIA: 16 godz. dydaktyczne
PRZEWIDZIANA LICZBA WOLNYCH MIEJSC: 48
ZAPISZ SIĘ!
Wywieranie wpływu w negocjacjach handlowych
Przypomnij sobie kilka ostatnich sytuacji, w których targowałeś się o cenę produktu czy o warunki umowy. Gdybyś mógł osiągnąć jedną, tylko jedną rzecz, która zapewniła by Ci pożądany wynik ... co by to było? Dzięki udziałowi w warsztatach wzmocnisz swoją siłę negocjacyjną ponieważ poznasz techniki wywierania wpływu. Nauczysz się konstruktywnie budować porozumienie w negocjacjach, nie zapominając o korzyściach. Dodatkowo dowiesz się jak stosować taktyki wywierania wpływu omawiane w trakcie zajęć. nauczysz się rozpoznawać i bronić się przed metodami wywierania wpływu stosownymi przez drugą stronę. Umiejętnie ustępować podczas prowadzonych negocjacji.
TYP: warsztat
CZAS TRWANIA: 16 godz. dydaktyczne
PRZEWIDZIANA LICZBA WOLNYCH MIEJSC: 48
ZAPISZ SIĘ!
International Team Leader
International Team Leader (inaczej przywódca grupy międzynarodowej) to menedżer obdarzony umiejętnościami przywódczymi oraz organizatorskimi, stojący na czele danej grupy, której członkowie reprezentują różne kraje. Osoba odpowiedzialna za osiągnięcia całego zespołu. Cechą international team leadera jest integrowanie zespołu, ocenianie pracy, motywowanie oraz dostosowywanie zadań do możliwości pracowników, w celu osiągania optymalnych wyników. Wiele z tych cech to tzw. kompetencje miękkie, od których zależy efektywność zespołu oraz atmosfera w pracy.
Dla większość osób przejście z pozycji pracownika i kolegi na stanowiska kierownicze wiąże się ze stresem i obciążeniem psychicznym. Na stanowisku team leadera, oprócz wiedzy merytorycznej i doświadczenia, liczy się również umiejętność zarządzania ludźmi, inteligencja emocjonalna oraz charyzma. Zamiana roli z kolegi na szefa wymaga zbudowania autorytetu oraz wytrenowania pewności siebie w zarządzaniu pracą innych, a także zdolności autoprezentacji, prowadzenia spotkań z pracownikami i wystąpień publicznych.
TYP: warsztat
CZAS TRWANIA: 24 godz. dydaktyczne
PRZEWIDZIANA LICZBA WOLNYCH MIEJSC: 36
ZAPISZ SIĘ!
Ostatnia aktualizacja: 20.03.2023, godz. 12:02 - Gabriela Kostrzanowska