Specjalizacja media i komunikacja kulturowa
Współczesna kultura w dużej mierze rozwija się w sieci. Nowe media dały nam szeroki i swobodny dostęp do dorobku ludzkości oraz możliwość budowania na tym fundamencie rzeczy zupełnie nowych.
Humaniści i humanistki współtworzą tę kulturę i mają całe mnóstwo zdolności wysoko cenionych w dzisiejszym świecie. Wystarczy nieco otwartości na nowe media i chęci do ćwiczenia się w pisaniu i mówieniu, czyli po prostu w komunikacji. Co jeszcze? Także ciekawość kultury, która może być dziwna, wspaniała, szalona i czasem po prostu piękna.
Specjalizacja media i komunikacja kulturowa ma przygotować absolwentów do pracy w branżach kreatywnych oraz wszędzie tam, gdzie potrzebne są umiejętności przekonującego pisania, mówienia oraz korzystania z wiedzy na temat kultury i mediów (np. w marketingu i reklamie, instytucjach kultury, public relations, redakcjach czasopism i portali, blogosferze).
Absolwenci specjalizacji będą potrafili biegle poruszać się po współczesnej kulturze i wykorzystywać wiedzę zdobytą na jej temat w swojej pracy w formie:
- studiów przypadków,
- analizy i interpretacji wytworów kultury
badań kontekstów, trendów i motywó
Będą mogli skuteczniej pisać takie teksty, jak:
- posty blogowe,
- felietony,
- eseje,
- teksty reklamowe.
Zdobędą podstawy wiedzy na temat współczesnego środowiska medialnego, ze szczególnym naciskiem na słowo mówione i pisane, w tym wiedzy o:
- konstruowaniu narracji medialnych,
- zasadach funkcjonowania nowych mediów
sposobach, - skutecznej dyskusji i prezentacji wiedzy.
Będą potrafili w swojej pracy i życiu codziennym wykorzystać wiedzę o kulturze artystycznej i estetyce.
Program specjalizacji media i komunikacja kulturowa opiera się na doświadczeniach nabytych w trakcie kolejnych edycji specjalizacji antropologiczno-kulturowej.
Więcej informacji już wkrótce.
Kontakt w sprawie specjalizacji:
dr Grzegorz Jędrek grzegorz.jedrek@kul.pl
Ostatnia aktualizacja: 10.05.2021, godz. 19:06 - Ireneusz Piekarski