Praca zostanie podzielona pomiędzy cztery grupy robocze, z których każda otrzyma jedno zadanie (stanowiące element zadania głównego - czyli odpowiedzi na pytanie czy Internet tworzy świat swobody komunikacyjnej?).
Uwagi dla każdej grupy:
- Na początku współpracy każda grupa ustala indywidualne funkcje dla każdego z uczestników, tj. lidera, prezentera, badaczy wyszukujących informacje, osoby przygotowujące prezentacje. Grupa przydziela zadania wg ustalonej funkcji i możliwości uczestników oraz ustala harmonogram wykonywanych zadań.
- Poszerz swoje wiadomości na dany temat. Do tego posłużą Ci m.in. sugerowane źródła. Pamiętaj! Są one jedynie propozycją, którą warto i należy poszerzyć o swoje sieciowe oraz tradycyjne poszukiwania, które dołączysz do bibliografii. Spróbuj samodzielnie wyszukać wiadomości będące pomocą przy wykonywanym zadaniu. Zaskocz innych swoją kreatywnością i pomysłem!:)
- Sformułuj tezę, która będzie Ci przyświecać podczas zbierania argumentów, np.: W internecie (podobnie jak w tradycyjnej komunikacji) obowiązuje specyficzny rodzaj savoir-vivre'u językowego / Internet rządzi się swoimi językowymi prawidłami grzecznościowymi.
- W odpowiednim momencie Prowadzący przedstawi instrukcję opracowywania blogu.
Grupa 1: Analitycy
Wasze zadanie będzie polegało na dokonaniu szczegółowej analizy na wybranych przykładach następujących elementów:
- styl języka tematycznych forów internetowych;
- dbałość w zastosowaniu znaków diakrytycznych, wielkich liter oraz obecności błędów - tzw. literówek podczas komunikacji wirtualnej;
- użycie skrótów i skrótowców w wypowiedziach internetowych
- wykorzystanie emotikon jako sposób wyrażania emocji - ich rodzaje.
- sposób prezentacji materiału na blogu wybierają uczestnicy grupy (prezentacja multimedialna, strona WWW, mapa myśi, itp.)
Grupa 2: Nickowcy
Wasze zadanie będzie polegało na rozwinięciu nastepujących zagadnień:
- kreacja nicków jako prezentacja własnej osoby (można zastanowić się, co internauci chcą osiągnąć przez wybór konkretnego nicka: szokować, zainterosować itp.);
- sposoby tworzenia nicków;
- najpopularniejsze nicki;
- czy warto używać pseudonimów na forach internetowych?;
- jak skonstruować nick, aby nie przeszkadzał nam w prawidłowej komunikacji z pozostałymi użytkownikami?
- sposób prezentacji materiału na blogu wybierają uczestnicy grupy (prezentacja multimedialna, strona WWW, mapa myśi, itp.)
Grupa 3: Znawcy netykiety
Wasze zadanie będzie polegało na rozwinięciu nastepujących zagadnień:
- zasady rządzące etykietą internetową;
- kodeks zasad netykiety - przykazania dla internautów;
- czego unikać, a czego przestrzegać w komunikacji wirtualnej?;
- jakie są pozytywne, a jakie negatywne strony przestrzegania netykiety?;
- jak zapobiegać rozszerzającej się niedbałości komunikacyjnej?
- sposób prezentacji materiału na blogu wybierają uczestnicy grupy (prezentacja multimedialna, strona WWW, mapa myśi, itp.)
Grupa 4: Badacze
Wasze zadanie będzie polegało na przeprowadzeniu następującego eksperymentu:
- spośród swoich znajomych wybierzcie 10 osób i przeprowadźcie obserwację polegającą na analizie stylu ich wypowiedzi internetowych. Należy pamiętać o tym, aby osoby "badane" nie wiedziały o swym uczestnictwie w zadaniu. Wtedy będziecie mieć pewność o ich autentyczności i swobodzie wypowiadania się.
- sposób prezentacji materiału na blogu wybierają uczestnicy grupy (prezentacja multimedialna, strona WWW, mapa myśi, itp.)
Ostatnia aktualizacja: 16.04.2012, godz. 17:29 - Aleksandra Dziak