PROGRAM KONFERENCJI
11 kwietnia 2013 r. (czwartek)
Collegium Norwidianum
sala CN-208
11:00 Otwarcie konferencji: dr hab. Krzysztof Narecki, prof. KUL (Prorektor KUL);
dr hab. Hubert Łaszkiewicz, prof. KUL (Dziekan WNH)
Sesja pierwsza (11:30–13:00)
„Współczesna kultura – w stronę zapisu tradycyjnego czy cyfryzacji?”
prowadzenie panelu: prof. dr hab. Sławomir Jacek Żurek (KUL)
W panelu wezmą udział:
dr hab. Ewa Szczęsna, prof. UW (UW), mgr Andrzej Pająk (CHIP),
dr hab. Marek Adamiec, prof. UG (UG)
Przerwa obiadowa
Sesja druga (14:30–16:00)
„Wpływ mediów cyfrowych na rzeczywistość”
prowadzenie: dr hab. Ewa Szczęsna, prof. UW
- prof. dr hab. Paweł Próchniak (UP), O potrzebie humanistyki cyfrowej (tezy do manifestu)
- dr Agnieszka Smaga (WNH, UKSW), Wpływ medium cyfrowego – witryn WWW – na konstruowanie nowych zależności pisma i obrazu
- dr Piotr Marecki (UJ), Remediacja: Przypadek Roberta Szczerbowskiego
- mgr Agnieszka Pawelec (KUL), Facebook a konektywistyczna teoria uczenia się w epoce cyfrowej
Dyskusja
Przerwa na kawę
Sesja trzecia (16:30–18:00)
„Problemy odbioru i interpretacji literatury cyfrowej”
prowadzenie: dr Piotr Marecki (UJ)
- dr hab. Ewa Szczęsna, prof. UW (UW), Interpretacja w świecie mediów digitalnych
- dr Bogusława Bodzioch-Bryła (Akademia Ignatianum, Kraków), Pomiędzy tekstem literackim a przestrzenią muzealno-galeryjną, czyli o dziełach, które „mówią”. Rozważania na przykładzie instalacji K. Feingolda, C. Utterback, J. Shawa, J. E. Lewisa i B. Nadeau
- mgr Karolina Wawer (UJ), Transformacje poetyki. Język poezji internetu
- mgr Aleksandra Wójtowicz (IBL PAN), Digitalizacja a lista lektur – analiza odbioru tekstów literackich udostępnionych w Sieci, na przykładzie prac uczestników OLiJP
Dyskusja
12 kwietnia 2013 r. (piątek)
Collegium Norwidianum
sala CN-208
Sesja czwarta (9:00–11:00)
„Internet a doświadczenia czytelnicze”
prowadzenie: dr Bogusława Bodzioch-Bryła
(Akademia Ignatianum, Kraków)
- dr Agnieszka Przybyszewska (UŁ), Inna lektura? Wstęp do rozważań o kinetycznym e-czytaniu
- mgr Urszula Pawlicka (UWM), Dekomponowanie i reinterpretowanie tradycji – na podstawie adaptacji cyfrowej poezji Tytusa Czyżewskiego
- dr Anna Ślósarz (UP), Dyskursy nierównoległe. Lektury polonistyczne a edukacyjne portale
- mgr Maciej Maryl (IBL PAN), Dziennik elektroniczny: „literackość” i „blogowość” blogów
- mgr Joanna Szwechłowicz (UW), Blog jako zapis doświadczeń czytelniczych
Dyskusja
Przerwa na kawę
Sesja piąta (11:30–13:00)
„Internet a lekcje języka polskiego”
prowadzenie: dr Anna Ślósarz (UP)
- dr Gabriela Olszowska (Gimnazjum nr 2 im. Adama Mickiewicza, Kraków), O spotkaniu w gimnazjum cyfrowych imigrantów z cyfrowymi tubylcami na lekcjach polskiego
- mgr Karolina Suszek (KUL/IBE), Internet w edukacji kulturalnej młodzieży – pomoc czy zagrożenie?
- mgr Ewelina Strawa (UJ), WebQuest po polsku. Metoda projektu w edukacji polonistycznej
- dr Wioletta Kozak (IBE), Motywowanie uczniów a e-kształcenie
Dyskusja
Przerwa obiadowa
Sesja szósta (14:30–16:30)
„Narzędzia cyfrowe wspomagające edukację polonistyczną w szkole”
prowadzenie: dr Ewa Nowel (UAM)
- mgr Agata Poręba (KUL/IBE), Ortograficzne gry on-line jako narzędzia walki z dysortografią uczniów klas 4–6 szkoły podstawowej
- dr Dorota Holajda (AJD), Gry edukacyjne na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej
- dr Magdalena Marzec-Jóźwicka (KUL), Sposoby wykorzystania wybranych ćwiczeń multimedialnych na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej
- Małgorzata Magenta- Siemiaszko (WSiP), Dobra strona edukacji. Internetowa platforma e-learningowa WSiPnet.pl i możliwości jej wykorzystania w nauczaniu języka polskiego
- dr Marta Chrabąszcz (Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej), Prezentacje MAPPTIPE na lekcjach języka polskiego
Dyskusja
Przerwa na kawę
Sesja siódma (17:00–18:30)
„Dydaktyka sieci czy w sieci – kształcenie polonistów
z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych”
prowadzenie: dr Magdalena Marzec-Jóźwicka (KUL)
- dr Mirosław Wobalis (UAM), Wydziałowa Platforma Informatyczna – dydaktyka sieci i dydaktyka w sieci
- dr Aleksandra Dziak (KUL), Narzędzia cyfrowe w pracy badawczej doktorantów WNH KUL
- dr Ewa Turkowska (Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych, Radom), Internet i nowe media w kształceniu literackim na studiach nauczycielskich
- dr Ewa Nowel (UAM), Artykuł metodyczny jako forma pisemnego wyrażania myśli w kształceniu studentów polonistyki
Dyskusja
18:45 Zakończenie konferencji: dr Aleksandra Dziak (KUL)
Ostatnia aktualizacja: 04.04.2013, godz. 17:29 - Aleksandra Dziak