Główne nurty prowadzonych badań w Katedrze to:
-
Orientacje moralne we współczesnym społeczeństwie polskim i ich społeczne predyktory
-
Kupowanie kompulsywne i ich społeczne predyktory
-
Style życia w społeczeństwie konsumpcyjnym
- Postawa wobec sztucznej inteligencji
Najważniejsze publikacje Pracowników Katedry:
Adamczyk, G. (2024), Pathological Buying on the rise? Compensative and compulsive buying in Poland in the pre- and (Post-)pandemic times. PLoS One, 19(3): e0298856, https://doi.org/10.1371/journal.pone.0298856
Razmus, W., Grabner-Kraeuter, S., Adamczyk, G. (2024). Counterfeit brands and Machiavellianism: Consequences of counterfeit use for social perception, Journal of Retailing and Consumer Services, 76, https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2023.103579
Szczygielski, D. (2023). Moral Attitudes in Poland: “Towards”, “Away” and “Against People” – Socio-Cultural Determinants and Religious Implications: A 2017 European Values Study. Roczniki Nauk Społecznych, 3, 143-164.
Adamczyk G., Capetillo-Ponce J., Szczygielski, D. (2022). Links between types of value orientations and consumer behaviours. An empirical study. PLoS One, e0264185, 1-22
Adamczyk, G. (2021). Compulsive and compensative buying among online shoppers: An empirical study, PLoS One, 16(6), e0252563, https://doi.org/10.1371/journal.pone.0252563
Szczygielski, D. (2020). Etos małżeńsko-rodzinny w warunkach polskiego społeczeństwa konsumpcyjnego. Studium socjologiczne. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
.
Ostatnia aktualizacja: 09.04.2025, godz. 21:20 - Wiesław Talik