Materiały na zajęcia:
19.-20.10.2009 r.:
- K. Kruszewski, Najpotrzebniejsze zasady dydaktyczne, [w:] Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, pod red. K. Kruszewskiego, Warszawa 1994, s. 254 - 283.
26.-27.10.2009 r.:
- K. Kruszewski, Siedem cnót kardynalnych nauczania, [w:] Pedagogika w pokoju nauczycielskim, pod. red. K. Kruszewskiego, Warszawa 2000, s. 234 - 249.
Propozycja kwestionariusza obserwacji lekcji języka polskiego (lekcja literatury)
10 i 16.11.2009 r.:
- W. Bobiński, Temat na nice przewrócony [w tegoż:] Drugi oddech polonisty. Inspiracje, pomysły,propozycje metodyczne dla nauczycieli szkół podstawowych , warszawa 1996, s. 10-15.
24.11. i 01.12.2009 r.:
- S. Bortnowski, Jak ciąć wydatki, gdy czasu zabrakło?, "Zeszyty Szkolne" 2007,nr 2, s. 25 - 30;
- A. Nasiłowska, Problemowo czy chronologicznie? Kilka argumentów, "Zeszyty Szkolne" 2007, nr 2, s. 46 - 49;
- M. Gorlińska, Chronologiczny czy achronologiczny układ materiału literackiego w nauczaniu szkolnym, "Zeszyty Szkolne" 2007, nr 2, s. 50 - 53.
8 i 14.12.2009 r.:
- E. Ogłoza, Poezja na lekcjach literackich (zarys problematyki) [w:] Interpretacje i metodolgie. Studia z dydaktyki literatury polskiej, pod red. A. Opackiej, Katowice 1997, s. 83-94.
- J. Kaniewski, Interpretacja w perspektywie dydaktycznej, [w tegoż:] Od czytania do pisania. Interpretacja tekstu lietarckiegow szkole średniej, Poznań 2002, s. 45-73.
- S. Bortnowski, Wstęp [do:] Scenariusze półwariackie, czyli poezja współczesna w szkole, Warszawa 1997, s. 5-14.
15.12 i 18.01 (grupa 2) 2009 r.:
- M. Łojek, Polubić czytanie [w tegoż:] Z dydaktyką literatury na co dzień, Bydgoszcz 2004, s. 70-79.
16.02.2010r.(gr. wtorkowa) i 22.02.2010r.(gr.poniedziałkowa)
- K. Lausz, Metody szkolnej analizy (rozbioru) dzieła literackiego, [w tegoż:]Podstawowe problemy współczesnej metodyki literatury, Warszawa 1970, s. 219 - 253.
23.02.2010 (grupa wtorkowa) i 01.03.2010 (grupa poniedziałkowa)
- M. Lojek, Metody szkolnej analizy (rozbioru) dzieła literackiego, [w tegoż:] Z dydaktyką literatury na co dzień, Bydgoszcz 2004, s. 96 - 130.
19. (26) i 20.04.2010 r.:
- E. Kosińska, Ocenianie w szkole. krótki poradnik psychologiczny [rozdziały I, IV, VI, VII], Kraków 2000, s. 8-17, 38-49, 62-77.
04.05.2010 r. i 17.05.2010 r.:
- E. Polański, A. Rychlik, Formy ćwiczeń ortograficznych, [w tychże:] Ortografia i interpunkcja w szkole, Łódź 2006, s. 95 - 108.
Ostatnia aktualizacja: 18.05.2010, godz. 08:16 - Aleksandra Dziak