________________________________________________________________
Wyniki Wyborów w Instytucie Dziennikarstwa i Zarządzania KUL
Kolegium Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania KUL na posiedzeniu w dniu 18.06.2024 r. wybrało dr hab. Dariusza Wadowskiego na członka Komisji dyscyplinarnej do spraw pracowników.
Serdecznie gratulujemy!
________________________________________________________________
________________________________________________________________
Miło nam poinformować, że dr Joanna Sobiechowska Sosnowska i KwadransAkademicki Laureatami Nagrody AKLAUD Młodych. Nominację w tej kategorii odebrała red. Anna Kovalova, absolwentka Dziennikarstwa KUL, związana zawodowo z Radiem Lublin. Serdecznie gratulujemy!
________________________________________________________________
Zapraszamy na spotkanie otwarte
z red. Dorotą Gawryluk
Czy media nas tylko informują, czy czasem mogą też dezinformować? Czy dziennikarz musi mówić wyłącznie prawdę, czy może pokusić się o kłamstwo? Gdzie dziś jest polskie dziennikarstwo i co przed nim? O tym wszystkim i jeszcze wielu innych tematach porozmawiamy w najbliższy piątek z red. Dorotą Gawryluk.
Przed nami XII Studenckie Spotkania Komunikacji KUL i jak zwykle ciekawe tematy i ciekawi goście. A gościem specjalnym w tym roku jest ikona polskiego dziennikarstwa, kobieta która tworzyła czołową stację informacyjną w Polsce i jeden z najlepszych programów informacyjnych – red. Dorota Gawryluk.
Już w piątek 17 maja każdy chętny będzie mógł zadać redaktor Gawryluk dowolne pytanie, o jej pracę, doświadczenie, o to jak ocenia dzisiejsze media i dzisiejszych dziennikarzy oraz o to jak widzi naszych polityków. Spotkanie odbędzie się o godzinie 11.00 w sali CTW-113.
Współorganizatorami spotkania z red. Dorotą Gawryluk są Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania KUL oraz Koło Naukowe Studentów Dziennikarstwa KUL.
_________________________________________________________________
KONKURS DLA DYSCYPLINY NAUKI O KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ I MEDIACH
_________________________________________________________________
KONKURS DLA DYSCYPLINY NAUKI O ZARZĄDZANIU I JAKOŚCI
_________________________________________________________________
Miło nam poinformować, że Pani dr hab. Justyna Szulich-Kałuża, prof. KUL, dyrektor naszego Instytutu była członkiem Komitetu Naukowego „Leksykonu terminów medialnych” pod red. naukową Kazimierza Wolnego-Zmorzyńskiego, Krystyny Doktorowicz, Pawła Płanety oraz Ryszarda Filasa.
To największa tego typu publikacja na polskim rynku medioznawczym, liczy 3 tys. haseł, zarówno definicyjnych jak i problemowych oraz powstała przy współpracy 200 badaczy mediów wywodzących się z najważniejszych polskich ośrodków naukowych, w których prowadzone są studia medioznawcze, a także badania nad mediami i komunikacją społeczną.
Pani Profesor przygotowywała również hasło: mediatyzacja religii. W projekt zaangażowani byli także pozostali pracownicy naszego Instytutu, którzy opracowywali hasła. Zapraszamy do lektury!
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania KUL współrealizował projekt „Co wiesz o bezpieczeństwie?” w ramach programu Ministerstwa Edukacji i Nauki „Społeczna odpowiedzialność nauki”. Celem projektu było stworzenie platformy edukacyjnej z multimedialnymi materiałami dydaktycznymi skierowanymi dla uczniów szkół ponadpodstawowych.
We współpracy z ekspertami naukowym oraz praktykami bezpieczeństwa (przedstawicielami policji, służb ratowniczych) opracowane zostały edukacyjne materiały audiowizualne na temat bezpieczeństwa. Forma mini - lekcji audiowizualnych oraz krótkie testy interaktywne mają pomóc w tradycyjnej formie dydaktyki szkolnej, natomiast podejmowane treści mogą być wykorzystane nie tylko przez nauczycieli przedmiotu edukacja dla bezpieczeństwa, ale też przez wychowawców, opiekunów czy rodziców.
Adres platformy edukacyjnej: http://cowieszobezpieczenstwie.pl/
_________________________________________________________________
Wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych
w dyscyplinie NAUKI O KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ I MEDIACH
(edycja w roku 2024)
Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania ogłasza wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie).
Kierownikiem projektu może być nauczyciel akademicki, który złożył na Uniwersytecie oświadczenie o przypisaniu do liczby N i wskazał co najmniej 50% swojego udziału w dyscyplinie naukowej, dla której organizowany jest konkurs.
Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów w wyniku których powstaną publikacje naukowe wydane lub przyjęte do wydania w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się w wykazach MEiN.
Rezultatami projektów mogą być:
- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy
- monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MEiN
- rozdział w monografii opublikowanej w wydawnictwie z poziomu II wykazu
- redakcja monografii z poziomu II wykazu
Minimalny próg dopuszczający wnioski do konkursu wynosi 70 pkt dla minimum jednego rezultatu liczonych do ewaluacji dla dyscypliny
Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.
Dopuszcza się możliwość przyznania nowego grantu osobie (dotyczy zarówno Kierownika grantu, jak i Wykonawców w grancie zespołowym), która jest w trakcie realizacji grantu a do jego zakończenia zostało nie więcej niż 3 miesiące.
Wnioski w wersji papierowej na Formularzu wniosku grantowego (Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursów grantowych) wraz z wymaganymi załącznikami, należy złożyć w pokoju C-547.
Edytowalną wersję elektroniczną Formularza oraz pdf podpisanego wniosku należy przesłać na adres: katarzyna.kujawska@kul.pl
Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 23 lutego 2024 r.
Wnioski niekompletne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.
_________________________________________________________________
Wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych
w dyscyplinie NAUKI O ZARZĄDZANIU I JAKOŚCI
(edycja w roku 2024)
- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy w czasopiśmie z wykazu czasopism
- monografia opublikowana w wydawnictwie z wykazu
- rozdział lub redakcja monografii z II poziomu wydawnictw.
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Serdecznie zapraszamy na Ogólnopolską Konferencję Naukową pt. "Jaki nadawca? Wpływ sztucznej inteligencji na media".
Konferencja odbędzie się w dniach 23-24 listopada 2023 r. i została zorganizowana z okazji 15-lecia Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania KUL.
Wydarzenie rozpocznie wykład inauguracyjny pt.: „Gdy sztuczna inteligencja kłamie. Dziennikarstwo (algorytmiczne) w poszukiwaniu prawdy”, który wygłosi prof. dr hab. Jan Kreft (23.11.2023 r. godz. 10.00 sala CTW 114).
O godz. 11.00 rozpocznie się uroczysta Gala Wręczenia Nagród AKLAUD (Akademicki Laur Dziennikarski) w kategorii: AKLAUD i AKLAUD Młodych.
Na godz. 12.30 zaplanowano Debatę Ekspertów: „Sztuczna inteligencja – urojone lęki czy realne obawy”.
Drugiego dnia konferencji, 24 listopada w godz. 12-14.00, odbędzie się debata absolwentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej w Studiu Telewizyjnym KUL, zatytułowana „Teraźniejszość i przyszłość dziennikarstwa”.
ZAPRASZAMY!
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Zapraszamy na XI Studenckie Spotkania Komunikacji pt. Dziennikarz i media w nieprzewidywalnym świecie 18 maja 2023 r. o godz. 10.00 w CTW-114. Gościem głównym wydarzenia będzie Redaktor Agnieszka Gozdyra, dziennikarka Polsat News, prowadzącą m.in. program „Debata Dnia”. Liderzy Koła Naukowego Studentów dziennikarstwa KUL poprowadzą rozmowę z dziennikarką poświęconą warsztatowi pracy, etyce dziennikarskiej oraz pracy w warunkach współczesnych przemian. Drugą część XI Studenckich Spotkań Komunikacji chcemy poświęcić na warsztaty kreatywnego pisania, w których weźmie udział młodzież licealna. Młodzież otrzyma zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu oraz zestaw upominków. Wydarzenie ma charakter edukacyjny, integracyjny, formacyjny i promocyjny.
XI Studenckie Spotkania Komunikacji – KUL 18 maja 2023 r. „Dziennikarz i media w nieprzewidywalnym świecie” CTW-114
Otwarcie 10.00
- dr hab. Beata Piskorska, prof. KUL, prorektor ds. studentów, doktorantów i rozwoju
- dr hab. Justyna Szulich-Kałuża, prof. KUL, dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania
- Rozmowa z redaktor Agnieszką Gozdyrą (Polsat News)
- Prowadzenie: Studenci Koła Naukowego Dziennikarstwa
11.40 - Pytania publiczności
12.00 - Zakończenie spotkania
12.10 - Zwiedzanie Uniwersytetu przez młodzież licealną
12.50 - Co oprócz studiowania? – działalność społeczna studentów
- Justyna Orłowska Centrum Wolontariatu
13.10 - Poczęstunek dla młodzieży
13.30 - Warsztaty Kreatywnego Pisania (content creator) dla młodzieży licealnej
- Prowadzenie ks. dr Rafał Jakub Pastwa, Katedra Języka, Retoryki i Prawa Mediów
15.00 - Zakończenie szkolenia i pamiątkowa fotografia
_________________________________________________________________
II wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych (edycja w roku 2023) w dyscyplinie NAUKI O KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ I MEDIACH.
Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania ogłasza II wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie).
Kierownikiem projektu może być nauczyciel akademicki, który złożył na Uniwersytecie oświadczenie o przypisaniu do liczby N i wskazał co najmniej 50% swojego udziału w dyscyplinie naukowej, dla której organizowany jest konkurs.
Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów w wyniku których powstaną publikacje naukowe wydane lub przyjęte do wydania w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się w wykazach MEiN.
Rezultatami projektów mogą być:
• wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy,
• monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MEiN,
• rozdział w monografii opublikowanej w wydawnictwie z poziomu II wykazu,
• redakcja monografii z poziomu II wykazu,
• opracowanie redakcyjne i publikacja czasopisma naukowego prowadzonego w dyscyplinie (wyłącznie dla czasopism z wykazu MEiN, które nie mają wsparcia z poziomu ogólnouniwersyteckiego).
Minimalny próg dopuszczający wnioski do konkursu wynosi 70 pkt dla minimum jednego rezultatu liczonych do ewaluacji dla dyscypliny.
Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.
Dopuszcza się możliwość przyznania nowego grantu osobie (dotyczy zarówno Kierownika grantu, jak i Wykonawców w grancie zespołowym), która jest w trakcie realizacji grantu a do jego zakończenia zostało nie więcej niż 3 miesiące.
Wnioski w wersji papierowej na Formularzu wniosku grantowego (Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursów grantowych) wraz z wymaganymi załącznikami, należy złożyć w pokoju C-547.
Edytowalną wersję elektroniczną Formularza oraz pdf podpisanego wniosku należy przesłać na adres katarzyna.kujawska@kul.pl
Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 1 czerwca 2023 r.
Wnioski niekompletne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.
_________________________________________________________________
Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania ogłasza konkurs wewnętrzny na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie) - dla dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości.
Kierownikiem projektu może być nauczyciel akademicki, który złożył na Uniwersytecie oświadczenie o przypisaniu do liczby N i wskazał co najmniej 50% swojego udziału w dyscyplinie naukowej, dla której organizowany jest konkurs.
Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów w wyniku których powstaną publikacje naukowe wydane lub przyjęte do wydania w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się w wykazach MEiN.
Rezultatami projektów mogą być:
-
wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy
-
monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MEiN
-
rozdział w monografii opublikowanej w wydawnictwie z poziomu II wykazu
-
redakcja monografii z poziomu II wykazu
Minimalny próg dopuszczający wnioski do konkursu wynosi 70 pkt dla minimum jednego rezultatu liczonych do ewaluacji dla dyscypliny
Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.
Dopuszcza się możliwość przyznania nowego grantu osobie (dotyczy zarówno Kierownika grantu, jak i Wykonawców w grancie zespołowym), która jest w trakcie realizacji grantu a do jego zakończenia zostało nie więcej niż 3 miesiące (szczegóły w Regulaminie).
Wnioski w wersji papierowej na Formularzu wniosku grantowego (Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursów grantowych) wraz z wymaganymi załącznikami, należy złożyć w pokoju C-546.
Edytowalną wersję elektroniczną Formularza należy przesłać na adres pajdowska@kul.pl
Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 14 maja 2023 r.
Wnioski niekompletne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Z radością pragniemy zaprosić do udziału w praktycznych mini-warsztatach przygotowanych specjalnie dla uczniów szkół ponadpodstawowych przez Pracowników Wydziału Nauk Społecznych KUL w ramach Dni Otwartych WNS. Warsztaty mają na celu nie tylko zaprezentowanie poszczególnych kierunków, ale przede wszystkim kształtowanie praktycznych umiejętności w ramach poszczególnych dyscyplin.
Każdy mini-warsztat zaplanowany jest na ok 40 minut i chcielibyśmy zachęcić do udziału we wszystkich. Dodatkowo odbędą się spotkania z przedstawicielami studentów i kół działających w ramach WNS.
Bardzo prosimy o zapoznanie się z ofertą i rezerwację odpowiadającego Państwu terminu: 6-7 marca 2023 r. Wszystkie warsztaty będą odbywały się w siedzibie głównej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II przy al. Racławickich 14.
Forma rezerwacji: prosimy o przesłanie do 1 marca 2023 r. na adres: joanna.szegda@kul.pl następujących informacji:
1. Nazwa szkoły, liczba uczniów:
2. Tytuł wybranych warsztatów:
3. Termin – dzień i preferowane godziny:
Szczegóły mini-warsztatów na poszczególnych kierunkach kształcenia na WNS
- INSTYTUT DZIENNIKARSTWA I ZARZĄDZANIA:
- Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Tytuł warsztatu: „Zawód dziennikarz”
Warsztat obejmuje zwiedzanie Uniwersyteckiego Centrum Medialnego i warsztat telewizyjny pt: „Praca z kamerą/prompter”, czyli jak dobrze przygotować się do nagrania?, telewizyjny dress code, studio / greenbox / scenografia studyjna, mowa ciała - czego unikać podczas wypowiedzi?, prompter - a co to takiego?, autoprezentacja przed kamerą, nagranie wypowiedzi z użyciem promptera, analiza nagrań.
- Zarządzanie
Tytuł warsztatu: „Efektywna komunikacja czyli rzecz o mówieniu, słuchaniu a nawet plotkowaniu”
Dlaczego jednych możemy słuchać godzinami a inni męczą nas już po 5 minutach? Co sprawia, że wypowiedziane przez nas słowa lub napisane teksty ktoś błędnie interpretuje - przypisuje im inne znaczenie, odmienne od naszych intencje? Skąd się bierze plotka? Warsztat będzie koncentrował się na skutecznym komunikowaniu i budowaniu relacji z innymi.
Tytuł warsztatu: „Dlaczego wolimy dresy z trzema paskami niż bez, czyli co wpływa na siłę marki?”
Dlaczego samochody terenowe nazywamy jeepami, a buty sportowe adidasami? Na warsztacie zaprezentowane zostaną tajniki tworzenia silnych marek i ich znaczenie w życiu codziennym. W trakcie burzy mózgów uczniowie będą mogli wykazać się kreatywnością i praktycznym zastosowaniem zdobytej wiedzy, aby stworzyć silną markę.
_________________________________________________________________
Wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych
(edycja w roku 2023) w dyscyplinie NAUKI O KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ I MEDIACH
Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania ogłasza wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie).
Kierownikiem projektu może być nauczyciel akademicki, który złożył na Uniwersytecie oświadczenie o przypisaniu do liczby N i wskazał co najmniej 50% swojego udziału w dyscyplinie naukowej, dla której organizowany jest konkurs.
Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów w wyniku których powstaną publikacje naukowe wydane lub przyjęte do wydania w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się w wykazach MEiN.
Rezultatami projektów mogą być:
- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy
- monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MEiN
- rozdział w monografii opublikowanej w wydawnictwie z poziomu II wykazu
- redakcja monografii z poziomu II wykazu
- opracowanie redakcyjne i publikacja czasopisma naukowego prowadzonego w dyscyplinie (wyłącznie dla czasopism z wykazu MEiN, które nie mają wsparcia z poziomu ogólnouniwersyteckiego)
Minimalny próg dopuszczający wnioski do konkursu wynosi 70 pkt dla minimum jednego rezultatu liczonych do ewaluacji dla dyscypliny
Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.
Dopuszcza się możliwość przyznania nowego grantu osobie (dotyczy zarówno Kierownika grantu, jak i Wykonawców w grancie zespołowym), która jest w trakcie realizacji grantu a do jego zakończenia zostało nie więcej niż 3 miesiące.
Wnioski w wersji papierowej na Formularzu wniosku grantowego (Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursów grantowych) wraz z wymaganymi załącznikami, należy złożyć w pokoju C-547.
Edytowalną wersję elektroniczną Formularza oraz pdf podpisanego wniosku należy przesłać na adres katarzyna.kujawska@kul.pl
Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 13 marca 2023 r.
Wnioski niekompletne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.
_________________________________________________________________
Wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych
(edycja w roku 2023) w dyscyplinie NAUKI O ZARZĄDZANIU I JAKOŚCI
Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania ogłasza wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie).
Kierownikiem projektu może być nauczyciel akademicki, który złożył na Uniwersytecie oświadczenie o przypisaniu do liczby N i wskazał co najmniej 50% swojego udziału w dyscyplinie naukowej, dla której organizowany jest konkurs.
Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów w wyniku których powstaną publikacje naukowe wydane lub przyjęte do wydania w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się w wykazach MEiN.
Rezultatami projektów mogą być:
- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy
- monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MEiN
- rozdział w monografii opublikowanej w wydawnictwie z poziomu II wykazu
- redakcja monografii z poziomu II wykazu
- opracowanie redakcyjne i publikacja czasopisma naukowego prowadzonego w dyscyplinie (wyłącznie dla czasopism z wykazu MEiN, które nie mają wsparcia z poziomu ogólnouniwersyteckiego)
Minimalny próg dopuszczający wnioski do konkursu wynosi 70 pkt dla minimum jednego rezultatu liczonych do ewaluacji dla dyscypliny
Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.
Dopuszcza się możliwość przyznania nowego grantu osobie (dotyczy zarówno Kierownika grantu, jak i Wykonawców w grancie zespołowym), która jest w trakcie realizacji grantu a do jego zakończenia zostało nie więcej niż 3 miesiące.
Wnioski w wersji papierowej na Formularzu wniosku grantowego (Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursów grantowych) wraz z wymaganymi załącznikami, należy złożyć w pokoju C-547 lub C-546.
Edytowalną wersję elektroniczną Formularza oraz pdf podpisanego wniosku należy przesłać na adres katarzyna.kujawska@kul.pl
Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 13 marca 2023 r.
Wnioski niekompletne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.
Pani Profesor przedstawi temat: "Rola i skutki upubliczniania w mediach informacji i opinii przez środowiska poza-dziennikarskie (media społecznościowe, influencerzy, instytucje public relations)".
Początek 9 listopada 2022 o godzinie 10.00. Możliwość uczestnictwa także on line. Formularz rejestracyjny dostępny jest pod adresem: https://konferencja.pan.pl/komunikacja-spoleczna/
___________________________________________________________________
UROCZYSTE PROMOCJE DOKTORSKIE
26 października 2022 r. na KUL odbyły się uroczyste nominacje na stanowiska profesorskie oraz promocje doktorskie i habilitacyjne.
Miło nam poinformować, że wśród młodych naukowców odbierających swoje dyplomy doktorskie znalazł się pracownik naszego Instytutu Pan dr Łukasz Sarowski. Swój dyplom odebrał z rąk Pani dr hab. Małgorzaty Gruchoły prof. KUL - promotor pracy doktorskiej. Pani Profesor znalazła się również w gronie wyróżnionych pracowników naukowych oraz naukowo-dydaktycznych przez Rektora KUL ks. prof. Mirosława Kalinowskiego.
Serdecznie gratulujemy!
___________________________________________________________________
International Conference "Spaces of visual communication – new perspectives with the leitmotif: Christian cinema in the contemporary culture" held on 25th October 2022
Join a Zoom meeting/Dołącz do spotkania Zoom
https://zoom.us/j/3623466416?pwd=YUc0UlZsVnpEMnd4OXVIWTE3ejhxUT09
PROGRAM
SESSION 1/SESJA I
Panel w języku angielskim
MODERATOR: mgr Stanisław Dunin-Wilczyński
10:00 – 10:10 Oppening Speech/Otwarcie
10:10 – 10:55
The Films of Pier Paolo Pasolini and Christianity/ Filmy Piera Paolo Pasoliniego a chrześcijaństwo
Prof. Dr. Reinhold Zwick
University of Münster
10:55 – 11:25
The war of good and evil in the lands of Ukraine. Cinema before and during the war / Wojna dobra i zła na ziemiach Ukrainy. Kino przed wojną i w czasie jej trwania
Prof. Olena Shaparenko, Actress and director
Kiev National I. K. Karpenko-Kary Theatre, Cinema and Television University
11:25 – 11:45
Artistic creativity in the crucible of relations / Kreatywność artystyczna w tyglu relacji
Docent Fernando Muraca, Director
11:45 – 12:05
Pitfalls of pseudo-biblical films / Pułapki pseudobiblijnych filmów
Ks. prof. dr hab. Marek Lis
University of Opole
12:05 – 12:25
Communicating religious content and the reception of meanings in social space: the series Savior under the birches / Komunikowanie treści religijnych a recepcja znaczeń w przestrzeni społecznej: serial Zbawiciel pod brzozami
Dr hab. Małgorzata Abassy, prof. UJ
Jagiellonian University in Kraków
12:25 – 12:45
Phenomenology of Body vs Phenomenology of Spirit. Two Priests on Screen / Fenomenologia ciała a fenomenologia ducha. Dwaj księża na ekranie.
Dr Slava Yanakieva
Sofia University “St. Kliment Ohridski” / National Academy of Art
12:45 – 13:00 DISCUSSION/DYSKUSJA
SESSION 2/SESJA II
Panel w języku polskim
MODERATOR: dr Joanna Sosnowska
13:00 – 13:30
Catholic cinema in pastoral theology. Main challenges in artificial intelligence (AI) context / Kino chrześcijańskie jako element teologii pastoralnej . Wyzwania w kontekście zastosowań sztucznej inteligencji
Prof. em. dr hab. Karol Klauza, KUL
The John Paul II Catholic University of Lublin
13:30 – 13:50
Holiness and sin in selected films by Federico Fellini / Świętość i grzech w wybranych filmach Federico Felliniego
Prof. szt. film. dr hab. Natasza Ziółkowska-Kurczuk
The Maria Curie-Skłodowska University in Lublin
13:50 – 14:10
The multidimensionality of religious film reviews / Wielowymiarowość recenzji filmu religijnego
Dr hab. Justyna Szulich-Kałuża, prof. KUL, dr Aneta Wójciszyn-Wasil, dr Joanna Sosnowska
The John Paul II Catholic University of Lublin
14:10 – 14:30
Religious symbolism in the film based on Corpus Christi by Jan Komasa, and Called by Jan Sobierajski / Symbolika religijna w filmie na podstawie Bożego Ciała w reżyserii Jana Komasy i Powołany w reżyserii Jana Sobierajskiego
Dr Małgorzata Sławek-Czochra, dr hab. Małgorzata Gruchoła, prof. KUL
The John Paul II Catholic University of Lublin
14:30 - 14:50
Why are nuns so scary? The image of nuns in contemporary horror movies / Dlaczego zakonnice są tak straszne? Obraz sióstr zakonnych we współczesnych horrorach
Mgr Stanisław Dunin-Wilczyński
The John Paul II Catholic University of Lublin
14:50 – 15:30 DISCUSSION/DYSKUSJA
15:30 CLOSING SPEECH/PODSUMOWANIE
___________________________________________________________________
11 października 2022
15 listopada 2022
13 grudnia 2022
17 stycznia 2023
21 lutego 2023
14 marca 2023
18 kwietnia 2023
16 maja 2023
13 czerwca 2023
19 września 2023
Posiedzenia będą odbywać się od godz. 13.30
- Dziennikarstwo i komunikacja społeczna (stacjonarne I i II stopnia)
- Dziennikarstwo i komunikacja społeczna – grupa w języku angielskim (stacjonarne I stopnia)
- Zarządzanie (stacjonarne I i II stopnia)
godz. 10.50-13.20 sala: CTW – 104 (Centrum Transferu Wiedzy)
Bezpośrednio po spotkaniu będą wydawane legitymacje studenckie.
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
Szanowni Państwo,
Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania ogłasza III wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości).
Kierownikiem projektu może być nauczyciel akademicki, który złożył na Uniwersytecie oświadczenie o przypisaniu do liczby N i wskazał co najmniej 50% swojego udziału w dyscyplinie naukowej, dla której organizowany jest konkurs.
Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów w wyniku których powstaną publikacje naukowe wydane lub przyjęte do wydania w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się w wykazach MEiN.
Rezultatami projektów mogą być:
- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy
- monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MEiN
- rozdział w monografii opublikowanej w wydawnictwie z poziomu II wykazu
- redakcja monografii z poziomu II wykazu
- opracowanie redakcyjne i publikacja czasopisma naukowego prowadzonego w dyscyplinie (wyłącznie dla czasopism z wykazu MEiN, które nie mają wsparcia z poziomu ogólnouniwersyteckiego)
Minimalny próg dopuszczający wnioski do konkursu wynosi 70 pkt dla minimum jednego rezultatu liczonych do ewaluacji dla dyscypliny
Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.
Dopuszcza się możliwość przyznania nowego grantu osobie (dotyczy zarówno Kierownika grantu, jak i Wykonawców w grancie zespołowym), która jest w trakcie realizacji grantu a do jego zakończenia zostało nie więcej niż 3 miesiące.
Wnioski w wersji papierowej na Formularzu wniosku grantowego (Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursów grantowych) wraz z wymaganymi załącznikami, należy złożyć w pokoju C-546.
Edytowalną wersję elektroniczną Formularza należy przesłać na adres pajdowska@kul.pl
Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 18 września 2022 r.
Wnioski niekompletne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.
Formularz zgłoszeniowy - edycja 2022
Regulamin dyscyplinowych konkursów grantowych
___________________________________________________________________
Z radością informujemy, że ukazał się nowy numer "Roczników Nauk Społecznych" pod redakcją naukową: prof. Justyny Szulich-Kałuży i dr Anety Wójciszyn-Wasil. Tytuł numeru: KOMUNIKACJA WARTOSCI. WARTOŚĆ KOMUNIKACJI.
Wewnątrz numeru solidna porcja miedioznawczej wiedzy. Artykuły dotyczą m.in. aktualnych relacji wojennych, dziennikarstwa interpretacyjnego, twórczości streetartowej Timofeya Radyi czy dyskryminacji językowej w dyskursie Web 2.0. My w szczególny sposób polecamy tekst: "Technologia sztucznej inteligencji w dziennikarstwie a perspektywa deantropocentryzmu dziennikarza" autorstwa prof. Małgorzaty Gruchoły z Katedry Komunikacji Wizualnej i Nowych Mediów Dziennikarstwa KUL.
Zapraszamy do lektury: https://ojs.tnkul.pl/index.php/rns/index
Czasopismo Roczniki Nauk Społecznych ukazuje się od 1949 roku, znajduje się w wykazie czasopism MEiN z liczbą 70 punktów.
___________________________________________________________________
7 MIEJSCE W RANKINGU PERSPEKTYW!
Miło jest nam poinformować, że Nasz kierunek - Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna - zajął siódme miejsce w tegorocznym ogólnopolskim rankingu Perspektyw w kategorii "Dziennikarstwo i komunikacja". Jest to awans o 2 pozycje w porównaniu do roku poprzedniego. Ranking ten jest opracowywany przez niezależną kapitułę biorąc pod uwagę takie aspekty jak m.in.: prestiż, warunki kształcenia, innowacyjność, obecność absolwentów na rynku pracy, potencjał i efektywność naukową.
Więcej informacji pod linkiem: https://2022.ranking.perspektywy.pl/
___________________________________________________________________
Studenci Zarządzania ze Srebrnymi Certyfikatami w konkursie ReserchLab 2022
Miło nam poinformować, że grupa studentów Zarządzania w składzie: Arkadiusz Olszewski, Alicja Węgierak, Monika Wołk i Jakub Olesiuk w ramach konkursu akademickiego ResearchLab organizowanego przez firmę Le Sphinx uzyskała certyfikat Silver Plus. Konkurs, w którym udział wzięło 22 zespoły z 16 uniwersytetów wykorzystywał koncepcję Intensive Programme i miał za zadanie wspierać rozwój umiejętności badawczych studentów. Zespół „Dzikie koty” w praktyce zmierzył się z projektowaniem i realizacją badania rynkowego oraz sporządzeniem raportu i rekomendacji dotyczących rynku piwa w Polsce.
Serdecznie gratulujemy!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Serdecznie zapraszamy do udziału w Jubileuszowych X Studenckich Spotkaniach Komunikacji!
(12-13 maja 2022 r.)
(SALA CTW -114)
OTWARCIE KONFERENCJI
GODZINA 9.15
Tegoroczne spotkanie poświęcone będzie odpowiedzialności użytkowników mediów za bezpieczeństwo w nieprzewidywalnym świecie.
PROGRAM KONFERENCJI:
DZIEŃ 1
(CTW -114, GODZ. 9.15)
DZIEŃ 2
(CTW - 56, GODZ. 9.15)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
II wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych
(edycja w roku 2022)
w dyscyplinie
NAUKI O KOMUNIKACJI
SPOŁECZNEJ I MEDIACH
Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania ogłasza wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie).
Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów w wyniku których powstaną publikacje naukowe wydane lub przyjęte do wydania w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się w wykazach MEiN.
Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 31 maja 2022 r.
Zapraszamy do zapoznania się z ogłoszeniem:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
II wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych
(edycja w roku 2022)
w dyscyplinie
NAUKI O ZARZĄDZANIU I
JAKOŚCI
Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania ogłasza wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie).
Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów w wyniku których powstaną publikacje naukowe wydane lub przyjęte do wydania w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się w wykazach MEiN.
Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 31 maja 2022 r.
Zapraszamy do zapoznania się z ogłoszeniem:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA DNI OTWARTE WYDZIAŁU NAUK SPOŁECZNYCH KUL!
Terminy:
28-29.04.2022 r.
12-13.05.2022 r.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pracownikom, Studentom, Absolwentom i Przyjaciołom
Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania, życzymy Błogosławionych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego oraz wielu Łask Bożych.
Niech Zmartwychwstały Chrystus uświęca nasz każdy dzień!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W dniach 25 i 26 marca 2022 r., odbył się finał kolejnej edycji Olimpiada Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej. Uczestnicy zmierzyli się z problematyką skupioną wokół tematu Kino a inne sztuki.
Olimpiada organizowana jest przez Filmotekę Narodową – Instytut Audiowizualny. Dyrektor IDiZ dr hab. Justyna Szulich-Kałuża, prof. KUL wzięła udział w pracach Komisji Centralnej Olimpiady i oceniała ustne wypowiedzi uczestników.
Laureaci Olimpiady otrzymują wiele nagród m.in. indeksy na uczelnie wyższe w całym kraju, akredytacje na festiwale filmowe, książki i filmy.
Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Szanowni Państwo! Przy okazji uroczystości nadania imienia O. Prof. Leona Dyczewskiego studiu telewizyjnemu Uniwersyteckiego Centrum Medialnego zapraszamy do lektury numeru 1/2021 „Roczników Nauk Społecznych” dedykowanego pamięci O. Profesora.
Autorami opublikowanych artykułów są znakomici przedstawiciele nauk o komunikacji społecznej i mediach: prof. dr hab. Iwona Hofman z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, przewodnicząca Komitetu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach PAN, prof. dr hab. Teresa Sasińska-Klas z Uniwersytetu Jagiellońskiego, prof. dr hab. Tomasz Goban-Klas z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, prof. dr hab. Kazimierz Wolny-Zmorzyński z Uniwersytetu Śląskiego oraz ceniony znawca radia, przez wiele lat związany także z naszym Instytutem, prof. dr hab. Stanisław Jędrzejewski (Akademia im. Leona Koźmińskiego w Warszawie). Swoją pracę opartą na analizie pism O. Leona Dyczewskiego przekazał również Dziekan Wydziału Nauk Społecznych KUL, dr hab. Arkadiusz Jabłoński, prof. KUL.
Tom dopełniają artykuły wykładowców Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania: Dyrektor Instytutu, dr hab. Justyny Szulich-Kałuży, prof. KUL, dr hab. Anety Dudy, dr. hab. Dariusza Wadowskiego oraz dr. hab. Roberta Szweda.
Wszystkie teksty są dostępne online – zapraszamy na stronę czasopisma: https://ojs.tnkul.pl/index.php/rns/issue/view/1180
Dziękujemy Autorom za współtworzenie tej inicjatywy!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miło nam poinformować, że od dnia 22 marca 2022 r., Studio Telewizyjne Uniwersyteckiego Centrum Medialnego KUL oficjalnie nosi imię O. Prof. Leona Dyczewskiego!
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z relacją z tego wyjątkowego wydarzenia.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SERDECZNIE ZAPRASZAMY!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Z wielką przyjemnością informujemy, że ukazała się publikacja „Media w dobie pandemii Covid-19”, pod redakcją ks. dr Rafała Pastwy, na którą złożyły się artykuły teoretyków i analityków mediów z kilku ośrodków naukowych w Polsce, studentów oraz dziennikarzy. Recenzentkami publikacji są: dr hab. Agnieszka Walecka-Rynduch, prof. UP w Krakowie i dr hab. Małgorzata Gruchoła, prof. KUL.
Książka powstała jako podsumowanie Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Media w dobie pandemii Covid-19” zorganizowanej przez Koło Naukowe Studentów Dziennikarstwa KUL w ramach IX Studenckich Spotkań Komunikacji w Instytucie Dziennikarstwa i Zarządzania.
Gratulujemy wszystkim autorom!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KOLEJNY SUKCES NAUKOWCÓW INSTYTUTU DZIENNIKARSTWA I ZARZĄDZANIA!
W najnowszym numerze czasopisma naukowego "Journal for the Study of Religions and Ideologies" ukazał się artykuł: THE CATHOLIC INFLUENCER AS A CHALLENGE FOR SPIRITUAL LEADERSHIP IN THE AGE OF SOCIAL MEDIA, którego współautorkami są dr Joanna Sosnowska i dr Aneta Wójciszyn-Wasil z Katedry Komunikacji Wizualnej i Nowych Mediów. Publikacja powstała jako efekt badań prowadzonych we współpracy z prof. Michałem Wyrostkiewiczem - naukowcem i zarazem rzecznikiem prasowym KUL.
Czasopismo ma zasięg międzynarodowy, indeksowane jest m.in. w bazie SCOPUS, Web of Knowledge, EBSCO, ProQuest, Brill, Gale, ERIH Plus. Znajduje się również w wykazie czasopism MEiN z liczbą 140 punktów.
Autorom serdecznie gratulujemy!
Natomiast Państwa zapraszamy do lektury: http://thenewjsri.ro/index.php/njsri/article/view/150
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ODZNACZENIE PAŃSTWOWE DLA PROF. DR HAB. MARKA PAWLAKA
Z wielką radością informujemy, iż Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej Pan Andrzej Duda nadał Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski Panu prof. dr hab. Markowi Pawlakowi.
Serdecznie gratulujemy Panie Profesorze!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W najnowszym numerze "Roczników Nauk Społecznych" ukazała się recenzja naukowa książki prof. Justyny Szulich-Kałuży i prof. Małgorzaty Gruchoły "Kompetencje medialne w komunikacji wizualnej". Monografia to kolejny ważny tytuł w serii: "Kompetencje medialne w nowoczesnym społeczeństwie" wydawanej w naszym Instytucie.
Zapraszamy do zapoznania się z recenzją na stronie czasopisma:
https://ojs.tnkul.pl/index.php/rns/article/view/17053
Autorkom gratulujemy!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KONKURS WEWNĘTRZNY NA REALIZACJĘ PROJEKTÓW NAUKOWO-BADAWCZYCH
W DYSCYPLINIE NAUKI O KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ I MEDIACH!
Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania ogłasza wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N w dyscyplinie NAUKI O KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ I MEDIACH.
Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów w wyniku których powstaną publikacje naukowe wydane lub przyjęte do wydania w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się w wykazach MEiN.
Zapraszamy do zapoznania się z ogłoszeniem:
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY - EDYCJA 2022
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KONKURS WEWNĘTRZNY NA REALIZACJĘ PROJEKTÓW NAUKOWO-BADAWCZYCH
W DYSCYPLINIE NAUKI O ZARZĄDZANIU I JAKOŚCI!
Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania ogłasza wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N w dyscyplinie NAUKI O ZARZĄDZANIU I JAKOŚCI.
Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów w wyniku których powstaną publikacje naukowe wydane lub przyjęte do wydania w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się w wykazach MEiN.
Zapraszamy do zapoznania się z ogłoszeniem:
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY - EDYCJA 2022
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zapraszamy do zapoznania się z interdyscyplinarnym raportem dotyczącym badań komunikacji Kościoła katolickiego w Polsce w okresie pandemii Covid-19.
Współautorami opracowania są naukowcy z naszego Instytutu!
Raport jest dostępny tutaj.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ZAPRASZAMY NA WSPÓLNE KOLĘDOWANIE!
Zapraszamy Profesorów, Wykładowców, Studentów, Absolwentów, a także Przyjaciół Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania KUL do udziału w spotkaniu przed Bożym Narodzeniem. Wydarzenie rozpocznie się na platformie MC Teams w środę 22 grudnia o godz. 15.00.
Link do spotkania: http://bityl.pl/mERp0 (Nie jest wymagane pobieranie ani instalacja MC Teams). Kod do zespołu: x93sqc9.
Będą życzenia, rozmowy, prezentacja przygotowana przez studentów I roku, a pani Prorektor wręczy nagrody dla absolwentów z najlepszą średnią! Bądźmy ze sobą w tym dniu, podtrzymajmy tradycję corocznych spotkań mimo trwającej pandemii koronawirusa. Podczas spotkania opłatkowego przeczytamy fragment Ewangelii i odmówimy modlitwę.
---------------------------------------------------------------------------------
AKCJA TOST ZAKOŃCZONA SUKCESEM!
Udało się zebrać więcej niż planowano. Koło Naukowe Studentów Dziennikarstwa dziękuje za wsparcie Profesorom, Studentom i Przyjaciołom Dziennikarstwa na KUL.
-----------------------------------------------------------------------------------------
KOLEJNE SPOTKANIE Z ABSOLWENTAMI DZIENNIKARSTWA I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ ZA NAMI!
W dniach 6-10 grudnia 2021 r. odbyły się spotkania z naszymi Absolwentami
Edyta, Justyna, Jan, Krzysztof i Anna - dziękujemy że podzieliliście się z nami Waszymi doświadczeniami. Padło mnóstwo ciekawych myśli, spostrzeżeń i rad dla przyszłych specjalistów komunikowania.
Drzwi Waszej Alma Mater zawsze stoją przed Wami otworem, a my chętnie spotkamy się ponownie i posłuchamy o Waszych sukcesach!
Zapraszamy do obejrzenia relacji z tegorocznych spotkań! RELACJA
-----------------------------------------------------------------------------------------
Formularz i regulamin znajdziesz na naszej stronie: http://www.kul.pl/zostan-opiekunem-studenta-erasmusa,art_49122.html
............................................................................................................................................................
Organizacja zajęć w Instytucie Dziennikarstwa i Zarządzania w ramach Wydziału Nauk Społecznych KUL od 15.11.2021 r do 27.01.2021r.
............................................................................................................................................................
Monografia prof. dr hab. Marka Pawlaka
Szanowni Państwo,
Miło nam poinformować o nowej monografii autorstwa Pana prof. dr hab. Marka Pawlaka
pt. " Uruchamianie działalności gospodarczej i komercjalizacja produktu" wyd. KUL.
Panu Profesorowi serdecznie gratulujemy!
............................................................................................................................................................
Rozpoczęcie roku akademickiego 2021/2022 w dniu 1 października 2021 r.
Rozpoczęcie zostanie zainaugurowane uroczystą Eucharystią w Kościele Akademickim KUL o godz. 9.00 (również transmisja on-line). Po Mszy św. odbędą się spotkania Dziekanów Wydziału Nauk Społecznych, Dyrektorów Instytutów i Opiekunów ze studentami I roku.
Spotkania według poniższego harmonogramu z zachowaniem reżimu sanitarnego:
Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna I i II stopień (studia stacjonarne)
godz. 10.30-11.30 sala: CTW – 104 (Centrum Transferu Wiedzy)
Bezpośrednio po spotkaniu odbędzie się wydawanie legitymacji.
Zarządzanie I i II stopień (studia stacjonarne)
godz. 12.30-13.30 sala: CTW – 104 (Centrum Transferu Wiedzy)
Bezpośrednio po spotkaniu odbędzie się wydawanie legitymacji.
............................................................................................................................................................
O naszej Mediatece Naukowej i Instytucie napisano w "Forum Akademickim":
https://forumakademickie.pl/zycie-akademickie/na-kul-u-tworza-mediateke-naukowa/
............................................................................................................................................................
Zmarła Mama Pani Profesor Justyny Szulich-Kałuży
Z głębokim żalem informujemy o śmierci Mamy Pani dr hab. Justyny Szulich-Kałuży, prof. KUL, Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania KUL. Pani Profesor składamy kondolencje i najszczersze wyrazy współczucia. Łączymy się w modlitwie.
............................................................................................................................................................
Do 25 czerwca 2021 jest prowadzony nabór na wyjazdy na STUDIA ERASMUS+ w II sem. 2021-22 oraz na PRAKTYKI ERASMUS+ w roku akademickim 2021-22. Wszystkie informacje nt. bieżącego naboru znajdują się na stronach: https://www.kul.pl/rekrutacja-na-wyjazdy-na-praktyki-erasmus,art_5275.html i https://www.kul.pl/rekrutacja-na-wyjazdy-na-czesc-studiow-erasmus,art_5268.html
............................................................................................................................................................