Zgodnie z wytycznymi procesu Bolońskiego w Instytucie Dziennikarstwa i Zarządzania prowadzone są studia stacjonarne licencjackie i magisterskie.
Studia I stopnia obejmują sześć semestrów i kończą się uzyskaniem dyplomu licencjata. Po ogólnym wprowadzeniu w problematykę komunikowania i mediów od piątego semestru rozpoczyna się kształcenie w wybranych przez Studentów specjalnościach:
Dziennikarstwo audiowizualne
Przedmioty: praca prezentera radiowego, radio internetowe – tworzenie podcastów, reżyseria filmowo-telewizyjna, praca prezentera telewizyjnego, warsztaty telewizyjno-filmowe montaż i nagrania; scenariusz filmowy i telewizyjny.
PR – reklama - komunikacja marketingowa
Przedmioty: psychologia reklamy i public relations, copywritig SEO, warsztaty kreatywnego myślenia, warsztaty kompetencji miękkich, techniki wystąpień publicznych, Pozycjonowanie marki, grafika reklamy: podstawy projektowania, marketing internetowy, strona internetowa w zarządzaniu relacjami z klientami.
Dziennikarstwo multimedialne i media cyfrowe
Przedmioty: redagowanie newsów do sieci, praktyczne zastosowanie narzędzi mobilnych w życiu społecznym, techniki badania sieci, produkcja medialna w mediach cyfrowych, podstawy projektowania internetowego i webmasteringu, dziennikarstwo mobilne i internetowe, podstawy grafiki i webdesignu.
Uzupełnieniem studiów I stopnia są praktyki studenckie, które Studenci Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania odbywają w mediach lokalnych i ogólnopolskich.
Studia II stopnia obejmują cztery semestry i kończą się obroną pracy magisterskiej, a absolwent uzyskuje tytuł magistra dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Podczas studiów magisterskich zajęcia teoretyczne uzupełnia bogaty wachlarz warsztatów medialnych.
Studia na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna oraz prowadzone w Instytucie specjalności przygotowują do pracy w zawodach: dziennikarz prasowy, radiowy lub telewizyjny, redaktor portali internetowych, researcher dziennikarski, specjalista ds. promocji, specjalista ds. marketingu, rzecznik prasowy, organizator imprez – Event Manager, konferansjer, realizator i reżyser dźwięku, operator kamery, fotoreporter.
Obecnie na studiach I i II stopnia w Instytucie Dziennikarstwa i Zarządzaniakształci się 250 studentów z Polski, Ukrainy, Białorusi i Rosji oraz z wymian międzynarodowych (Hiszpania, Chiny). Zajęcia odbywają się w języku polskim i angielskim ze względu na specyfikę pracy dziennikarza.
Ostatnia aktualizacja: 03.03.2023, godz. 10:20 - Łukasz Sarowski