Pracownikom, Studentom, Absolwentom i Przyjaciołom

Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania, 

życzymy Błogosławionych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego oraz wielu Łask Bożych.

Niech Zmartwychwstały Chrystus uświęca nasz każdy dzień!

 

________________________________________________________________

 

II wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych
(edycja w roku 2025)

w dyscyplinie Nauki o komunikacji społecznej i mediach

          Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania ogłasza wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie).

 

Kierownikiem projektu może być nauczyciel akademicki, który złożył na Uniwersytecie oświadczenie o przypisaniu do liczby N i wskazał co najmniej 50% swojego udziału w dyscyplinie naukowej, dla której organizowany jest konkurs.

 

Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe wydane lub przyjęte do druku w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się w wykazach ministra właściwego ds. nauki.

 

Rezultatami projektów mogą być:

  • wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy
  • monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie ministra
  • rozdział w monografii opublikowanej w wydawnictwie z poziomu II wykazu
  • redakcja monografii z poziomu II wykazu

 

Minimalny próg dopuszczający wnioski do konkursu wynosi 70 pkt dla minimum jednego rezultatu liczonych do ewaluacji dla dyscypliny

 

Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.

 

Dopuszcza się możliwość przyznania nowego grantu osobie (dotyczy zarówno Kierownika grantu, jak i Wykonawców w grancie zespołowym), która jest w trakcie realizacji grantu a do jego zakończenia zostało nie więcej niż 3 miesiące.

 

Wnioski w wersji papierowej na Formularzu wniosku grantowego (Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursów grantowych) wraz z wymaganymi załącznikami, należy złożyć w pokoju C-547.

 

Edytowalną wersję elektroniczną Formularza oraz pdf podpisanego wniosku należy przesłać na adres katarzyna.kujawska@kul.pl

 

Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 19 maja 2025 r.

 

Wnioski niekompletne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

 

Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.

 

 OGŁOSZENIE

________________________________________________________________

 

II wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych
(edycja w roku 2025)

w dyscyplinie Nauki o zarządzaniu i jakości

          Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania ogłasza wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie).

 

Kierownikiem projektu może być nauczyciel akademicki, który złożył na Uniwersytecie oświadczenie o przypisaniu do liczby N i wskazał co najmniej 50% swojego udziału w dyscyplinie naukowej, dla której organizowany jest konkurs.

 

Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe wydane lub przyjęte do druku w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się w wykazach ministra właściwego ds. nauki.

 

Rezultatami projektów mogą być:

  • wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy
  • monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie ministra
  • rozdział w monografii opublikowanej w wydawnictwie z poziomu II wykazu
  • redakcja monografii z poziomu II wykazu

 

Minimalny próg dopuszczający wnioski do konkursu wynosi 70 pkt dla minimum jednego rezultatu liczonych do ewaluacji dla dyscypliny

 

Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.

 

Dopuszcza się możliwość przyznania nowego grantu osobie (dotyczy zarówno Kierownika grantu, jak i Wykonawców w grancie zespołowym), która jest w trakcie realizacji grantu a do jego zakończenia zostało nie więcej niż 3 miesiące.

 

Wnioski w wersji papierowej na Formularzu wniosku grantowego (Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursów grantowych) wraz z wymaganymi załącznikami, należy złożyć w pokoju C-547.

 

Edytowalną wersję elektroniczną Formularza oraz pdf podpisanego wniosku należy przesłać na adres katarzyna.kujawska@kul.pl

 

Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 19 maja 2025 r.

 

Wnioski niekompletne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

 

Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.

 

________________________________________________________________

 
 

________________________________________________________________

 
Z ogromnym żalem przyjęliśmy wiadomość o śmierci prof. Leszka Mądzika – wybitnego artysty, wieloletniego pracownika IDiZ, wrażliwego człowieka i wspaniałego nauczyciela, który inspirował, zarażał swoją energią i pobudzał do działania.
 
Żegnamy Go z wdzięcznością za wszystko, czego nas nauczył, za Jego pasję, wrażliwość i niepowtarzalną wizję artystyczną.
 
Będzie nam brakowało Jego dyskretnego poczucia humoru i dżentelmeńskiej aury, którą wokół siebie roztaczał.
 
Składamy najszczersze kondolencje Rodzinie, Bliskim oraz Wszystkim, którzy mieli zaszczyt znać Profesora i z Nim pracować.
 

fot. Urszula Nawrot

________________________________________________________________

 
16 lutego przypada dziewiąta rocznica śmierci o. prof. dr hab. Leona Dyczewskiego, założyciela Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na KUL.
 
Ojciec Profesor był cenionym w Polsce i za granicą socjologiem kultury, socjologiem rodziny, socjologiem mediów, politykiem społecznym, gerontologiem. Był Mistrzem i Przyjacielem dla wielu pokoleń ludzi nauki, ludzi mediów, ludzi kultury i praktyków życia społecznego.
 
Wielu obecnych pracowników naukowych i dydaktycznych naszego Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania to Jego uczniowie, którzy starają się kontynuować Jego spojrzenie na rzeczywistość medialną i wykorzystywać je w kształceniu kolejnych roczników adeptów dziennikarstwa.
 
Zapraszamy wszystkich na wspólną modlitwę za śp. Ojca Profesora Leona Dyczewskiego do Kościoła Akademickiego KUL w dniu 17 lutego 2025 r. o godz. 19.00.
 
 
                       
                             fot. Wojciech Wądołowski

________________________________________________________________

 

Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania ogłasza wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową) w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości.

 

Kierownikiem projektu może być nauczyciel akademicki, który złożył na Uniwersytecie oświadczenie o przypisaniu do liczby N i wskazał co najmniej 50% swojego udziału w dyscyplinie naukowej, dla której organizowany jest konkurs.

 

Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe wydane lub przyjęte do druku w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się w wykazach ministra właściwego ds. nauki.

 

Rezultatami projektów mogą być:

  • wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy
  • monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie ministra
  • rozdział w monografii opublikowanej w wydawnictwie z poziomu II wykazu
  • redakcja monografii z poziomu II wykazu

 

Minimalny próg dopuszczający wnioski do konkursu wynosi 70 pkt dla minimum jednego rezultatu liczonych do ewaluacji dla dyscypliny.

 

Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.

Dopuszcza się możliwość przyznania nowego grantu osobie (dotyczy zarówno Kierownika grantu, jak i Wykonawców w grancie zespołowym), która jest w trakcie realizacji grantu                     a do jego zakończenia zostało nie więcej niż 3 miesiące.

 

Wnioski w wersji papierowej na Formularzu wniosku grantowego (Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursów grantowych) wraz z wymaganymi załącznikami, należy złożyć w pokoju C-547.

 

Edytowalną wersję elektroniczną Formularza oraz pdf podpisanego wniosku należy przesłać na adres agnieszka.pajdowska@kul.pl

 

Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 17 marca 2025 r.

 

Wnioski niekompletne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.


 

________________________________________________________________

 
Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania ogłasza wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową) w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach .
 
Kierownikiem projektu może być nauczyciel akademicki, który złożył na Uniwersytecie oświadczenie o przypisaniu do liczby N i wskazał co najmniej 50% swojego udziału w dyscyplinie naukowej, dla której organizowany jest konkurs
 
Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów w wyniku których powstaną publikacje naukowe wydane lub przyjęte do wydania w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się w wykazach ministra właściwego ds. nauki
 
Rezultatami projektów mogą być:
  • wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy
  • monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MEiN
  • rozdział w monografii opublikowanej w wydawnictwie z poziomu II wykazu
  • redakcja monografii z poziomu II wykazu
Minimalny próg dopuszczający wnioski do konkursu wynosi 70 pkt dla minimum jednego rezultatu liczonych do ewaluacji dla dyscypliny.
 
Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.
 
Dopuszcza się możliwość przyznania nowego grantu osobie (dotyczy zarówno Kierownika grantu, jak i Wykonawców w grancie zespołowym), która jest w trakcie realizacji grantu a do jego zakończenia zostało nie więcej niż 3 miesiące.
 
Wnioski w wersji papierowej na Formularzu wniosku grantowego (Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursów grantowych) wraz z wymaganymi załącznikami, należy złożyć w pokoju C-547.
 
Edytowalną wersję elektroniczną Formularza należy przesłać na adres katarzyna.kujawska@kul.pl
 
Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 17 marca 2025 r.
 
Wnioski niekompletne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.
 

 

________________________________________________________________

 
Miło nam poinformować, że ks. dr Rafał Pastwa, pracownik naszego Instytutu otrzymał stopień doktora habilitowanego!
 
Gratulujemy! I życzymy kolejnych sukcesów w karierze naukowej!
 
 

________________________________________________________________

 

Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania KUL zaprasza do udziału w Ogólnopolskiej Interdyscyplinarnej Konferencji Naukowej pt.: „Nowe technologie w komunikacji społecznej”, współorganizowanej z Instytutem Nauk Prawnych KUL. Wydarzenie to odbędzie się w dniu. 15.01.2025 r. w formie on-line. Uroczyste rozpoczęcie obrad o godz. 08.50.

 

Wszystkich zainteresowanych udziałem w konferencji prosimy o kontakt z Panem dr Łukaszem Sarowskim, e-mail: lukasz.sarowski@kul.pl

 

Zachęcamy również do zapoznania się z programem konferencji.

 

PROGRAM KONFERENCJI

 
 

________________________________________________________________

 
 
W najnowszym numerze czasopisma "Polish Political Science Review" ( 100 pkt.) opublikowane zostały artykuły naukowe pracowników naszego Instytutu:
 
  • Justyna Szulich-Kałuża, Dariusz Wadowski, Representations of Personal Experience of the War Reality in Ukraine in Reports on the Onet.pl Website
  • Aneta Wójciszyn-Wasil, Olga Białek-Szwed, Perspectives of the Narration Concerning the War in Ukraine in Polish Press and Radio Reports (2022–2024)
  • Joanna Sosnowska, Polarisation or Dialogue? Media Image of Polish-Ukrainian Relations During the War in Ukraine in the Broadcast of the Polish Magazine on TVP Polonia
 
Gratulujemy autorom! i zachęcamy do zapoznania się z treścią artykułów.
 
Link do numeru czasopisma:
 

________________________________________________________________

 
Miło nam poinformować, że od 1 stycznia 2025 roku dyrektorem Centrum Polonijne KUL został dr Wojciech Wciseł z naszego instytutu! 
 
Serdecznie gratulujemy!

________________________________________________________________

 

 

 

________________________________________________________________

 
 

________________________________________________________________

 
Z okazji Światowego Dnia Telewizji, blisko 80 studentów Dziennikarstwa KUL obchodziło to święto, uczestnicząc w programie na żywo LepszaPolska w polsatnews.pl z red. Dorotą Gawryluk.
 
Zapraszamy do zapoznania się z relacją z tego wydarzenia w naszych mediach społecznościowych!
 
 
 

________________________________________________________________

 
Miło nam poinformować, że ukazał się nowy numer czasopisma naukowego „Kultura-Media-Teologia” Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, w którym artykuły publikują pracownicy naszego Instytutu:
 
  • Prof. Justyna Szulich-Kałuża o mediatyzacji duchowości
  • Dr Małgorzata Sławek-Czochra o symbolice w filmach
  • Dr Łukasz Sarowski o kulturze robotycznej
  • Dr Joanna Sosnowska i dr Aneta Wójciszyn-Wasil o bookfluencerach na TikToku.
 
Tom powstał we współpracy z badaczami mediów z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Uniwersytetu Gdańskiego, Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie.
 
Redakcja naukowa: prof. Justyna Szulich-Kałuża, dr Aneta Wójciszyn-Wasil
 
 
 

________________________________________________________________

 
Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania KUL zaprasza do udziału w II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej pt.: „Kultura ma znaczenie”, współorganizowanej z Instytutem Socjologii UMCS. Wydarzenie to odbędzie się w dn. 21-22.11.2024 r. w Auli WFiS UMCS, uroczyste rozpoczęcie obrad o godz. 09.30.
 
Podczas sesji plenarnej "Wartość kultury – wartości w kulturze" swoje wystąpienia zapowiedzieli: dr hab. Monika Banaś, prof. UJ; ks. prof. dr hab. Marek Lis, UO; dr hab. Magdalena Szpunar, prof. UŚ oraz prof. dr hab. Anna Śliz, SGGW.
 
Nasz Uniwersytet reprezentować będą : dr hab. Justyna Szulich-Kałuża, prof. KUL, dr hab. Małgorzata Gruchoła, prof. KUL, dr hab. Dariusz Wadowski, dr Joanna Sosnowska, dr Aneta Wójciszyn-Wasil, dr Małgorzata Sławek-Czochra oraz dr Agnieszka Marek.
 
Polecamy również panel studencki, na którym zaprezentują się studenci z Koło Naukowe Studentów Dziennikarstwa KUL.
 
Spotkanie otworzy m.in. Dziekan Wydziału Nauk Społecznych KUL dr hab. Arkadiusz Jabłoński, prof. KUL

____________________________________________________________

 
Z ogromną przyjemnością informujemy, iż decyzją JM Rektora KUL ks.prof. dr. hab. Mirosława KalinowskiegoPani dr hab. Justyna Szulich-Kałuża, prof. KUL została dyrektorem Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania na lata 2024-2028.
 
Pani Profesor jest medioznawcą, socjologiem, kierownikiem Katedry Komunikacji Wizualnej i Nowych Mediów, autorką wielu książek i artykułów z zakresu mediów i kompetencji medialnych, popularyzatorem nauki, członkiem wielu towarzystw naukowych, prezesem Lubelskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami.
 
Gratulujemy Pani Profesor!
 

 

________________________________________________________________

 

Miło nam poinformować, że dr Joanna Sobiechowska Sosnowska i KwadransAkademicki Laureatami Nagrody AKLAUD Młodych. Nominację w tej kategorii odebrała red. Anna Kovalova, absolwentka Dziennikarstwa KUL, związana zawodowo z Radiem Lublin. Serdecznie gratulujemy!

 

________________________________________________________________

Zapraszamy na spotkanie otwarte

z red. Dorotą Gawryluk

 

Czy media nas tylko informują, czy czasem mogą też dezinformować? Czy dziennikarz musi mówić wyłącznie prawdę, czy może pokusić się o kłamstwo? Gdzie dziś jest polskie dziennikarstwo i co przed nim? O tym wszystkim i jeszcze wielu innych tematach porozmawiamy w najbliższy piątek z red. Dorotą Gawryluk.

Przed nami XII Studenckie Spotkania Komunikacji KUL i jak zwykle ciekawe tematy i ciekawi goście. A gościem specjalnym w tym roku jest ikona polskiego dziennikarstwa, kobieta która tworzyła czołową stację informacyjną w Polsce i jeden z najlepszych programów informacyjnych – red. Dorota Gawryluk

Już w piątek 17 maja każdy chętny będzie mógł zadać redaktor Gawryluk dowolne pytanie, o jej pracę, doświadczenie, o to jak ocenia dzisiejsze media i dzisiejszych dziennikarzy oraz o to jak widzi naszych polityków. Spotkanie odbędzie się o godzinie 11.00 w sali CTW-113.

Współorganizatorami spotkania z red. Dorotą Gawryluk są Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania KUL oraz Koło Naukowe Studentów Dziennikarstwa KUL.

 

 

_________________________________________________________________

 

Miło nam poinformować, że Pani dr hab. Justyna Szulich-Kałuża, prof. KUL, dyrektor naszego Instytutu była członkiem Komitetu Naukowego „Leksykonu terminów medialnych” pod red. naukową Kazimierza Wolnego-Zmorzyńskiego, Krystyny Doktorowicz, Pawła Płanety oraz Ryszarda Filasa.

 

To największa tego typu publikacja na polskim rynku medioznawczym, liczy 3 tys. haseł, zarówno definicyjnych jak i problemowych oraz powstała przy współpracy 200 badaczy mediów wywodzących się z najważniejszych polskich ośrodków naukowych, w których prowadzone są studia medioznawcze, a także badania nad mediami i komunikacją społeczną.

 

Pani Profesor przygotowywała również hasło: mediatyzacja religii. W projekt zaangażowani byli także pozostali pracownicy naszego Instytutu, którzy opracowywali hasła. Zapraszamy do lektury!

 

_________________________________________________________________

Autor: Łukasz Sarowski
Ostatnia aktualizacja: 16.04.2025, godz. 08:45 - Łukasz Sarowski