Pracownik
Obszar pracownik
Pod tym hasłem w S4A znajdują się podsystemy do obsługi:
- Ewidencji zatrudnionych
- Ewidencji umów o pracę
- Ewidencji umów cywilno-prawnych z osobami fizycznymi
- Funkcji niezwiązanych z umowami o pracę
- Ewidencji powierzeń
- Ewidencji czasu pracy
- Ewaluacji pracowników
- Ewaluacji zajęć
- Delegacji
- Ewidencji dorobku naukowego pracowników
- Przebiegu kariery naukowej i zawodowej
- Ewidencji upoważnień do przetwarzania danych osobowych
- Płac
- Rejestrów płacowych
- Wydawnictw ZUS
Funkcjonalności ewidencji zatrudnionych:
- rejestracja wszystkich osób zatrudnionych w Uczelni
- szybkie wyszukiwania po nazwisku zatrudnionego, możliwość wyszukania wszystkich umów wybranego pracownika oraz opcje zaawansowanego wyszukiwania
- możliwość filtrowania po jednostce organizacyjnej w której zatrudniony jest pracownik, stanowisku, formie zawarcia umowy, stanie umowy oraz podstawie nawiązania stosunku pracy
- rozbudowany system raportowania prezentujący pensa dydaktyczne, powierzone zajęcia, formularz rozliczenia zajęć ponadwymiarowych, rozliczenie zajęć ponadwymiarowych, awans zawodowy z możliwością ograniczenia do konkretnych warunków zapytania
Funkcjonalności ewidencji umów o pracę:
- kartoteka osobowa pracowników
- szybkie tworzenia nowej umowy o pracę poprzez kreator umowy, który uwzględnia m. in. przypisanie pracownika do listy płac, grupę zawodową
- możliwość tworzenia porozumień zmieniających warunki pracy i płacy
- umożliwia zarejestrowanie wszystkich zdarzeń związanych z nieobecnością pracownika
- rejestruje świadectwa pracy pracowników
- kataloguje umowy zawarte w Uczelni z określeniem formy umowy, stanowiska oraz wymiaru zatrudnienia
- system generowania raportów z danymi wymaganymi przez instytucje zewnętrzne (GUS, ZUS), raportów służących do monitorowania poprawności danych w systemie oraz do porozumień zmieniających warunki pracy i płacy, zaświadczenia dla pracowników
Funkcjonalności ewidencji umów cywilno-prawnych z osobami fizycznymi:
- katalogowanie umów cywilno-prawnych wystawianych przez Uczelnię
- możliwość filtrowania po jednostce organizacyjnej, typie zawieranych umów, podsystemie, w którym umowa została zawarta, stanie umów, indywidualne bądź zaawansowane wyszukiwanie umowy
- daje możliwość wystawienia umowy w ramach wybranego podsystemu
- konstruowanie umowy poprzez kreator umowy
- klasyfikuje koszty umowy, które pozwalają na określenie kosztów jednostki organizacyjnej
- umożliwia tworzenie i drukowanie aneksów do umowy
- poprzez uzupełnienie w pozycjach planowanych kwoty oraz ilości, zapewniamy dokładne oszacowanie wartości umowy
- odczyt sporządzonych w dziekanacie powierzeń oraz generowanie indywidualnego raportu
- określenie stawek wynagrodzeń za powierzone zajęcia dydaktyczne
Funkcje niezwiązane z umowami o pracę:
- możliwość powierzenia pracownikowi naukowo-dydaktycznemu funkcji i pełnomocnictw niezwiązanych bezpośrednio z umową o pracę czy aktem mianowania takich jak: kierownik katedry, dziekan, dyrektor, prorektor, pełnomocnik rektora d/s komputeryzacji
- powierzenie dodatku funkcyjnego związanego z określoną funkcją z możliwością wydruku powierzenia
- system raportowania generuje zestawienia i statystyki pracowników z informacją o pełnionych funkcjach i pełnomocnictwach
- dostęp do powierzonych funkcji przez zaawansowane wyszukiwanie
Funkcjonalności ewidencji powierzeń:
- sprawdzenie sporządzonych przez dziekanat powierzeń zajęć dydaktycznych oraz realizacji godzin prowadzonych w ramach pensum dydaktycznego na wybrany rok akademicki
- indywidualny oraz grupowy system raportowania powierzonych zajęć dydaktycznych
- określenie stawek za przepracowane godziny ponadwymiarowe
- przeprowadzenie rozliczenia prowadzonych zajęć dydaktycznych
Funkcjonalności ewidencji czasu pracy:
- automatyczne uzupełnienie harmonogramu czasu pracy dla pracowników zatrudnionych w różnych systemach czasu pracy
- automatyczne wprowadzenie liczby przepracowanych godzin
- weryfikacja nieobecności pracownika w miejscu pracy
- automatyczne przeliczenie godzin nadliczbowych
- prowadzenie ewidencji w różnych okresach rozliczeniowych
- rozbudowany system raportowania dla poszczególnych jednostek organizacyjnych: listy obecności, rozliczenie miesięcznej ewidencji czasu pracy, kwartalnej ewidencji czasu pracy, zbiorczy harmonogram
Funkcjonalności ewaluacji pracowników:
- zestawienie danych z ankiet wypełnionych na platformie e-KUL
- wprowadzanie wyników ankiet wypełnionych przez pracowników do bazy S4A
- rozbudowany system statystyk
- możliwość sporządzania zawiadomień o uzyskanych wynikach po zakończonej ewaluacji
Funkcjonalności ewaluacji zajęć:
- przypisanie ankiet do wszystkich przedmiotów programu studiów
- pobieranie danych z ankiet wypełnionych przez studentów na platformie e-KUL
- anonimizacja ankiet
- prezentacja wyników na e-KUL studentom i prowadzącemu dane zajęcia
- transfer danych do S4A oraz prezentacja wyników ewaluacji zajęć osobom upoważnionym
- system raportowania - zbiorczy raport prezentujący wyniki ewaluacji zajęć danego pracownika
Funkcjonalności delegacji:
- możliwość składania wniosku o delegację przez elektroniczny obieg dokumentów lub za pośrednictwem systemu S4A
- obsługa wymiany danych pomiędzy S4A i e-KUL
- drukowanie dokumentu wniosku oraz oświadczenia delegowanego o poniesionych kosztach
- elektroniczne wypełnianie wniosku
- umożliwienie obsługi delegacji złożonej z kilku wyjazdów
- oznaczenie źródeł finansowania delegacji na podstawie słownika SWIF
- rozliczanie kosztów wyjazdów na podstawie przedstawionych przez delegowanego faktur, paragonów, biletów, itp.
- szybki dostęp do zarejestrowanych delegacji poprzez zaawansowane wyszukiwanie
Funkcjonalności ewidencji dorobku naukowego pracowników:
- przygotowany w systemie moduł do ewidencji działalności naukowej pracowników - publikacje, wystąpienia, granty, stypendia
Funkcjonalności przebiegu kariery naukowej i zawodowej:
- w module zapisane są dane pracowników oraz studentów Uczelni
- rejestrowanie stopni i tytułów naukowych pracowników Uczelni
- ewidencjonowanie tytułów zawodowych, odbytych kursów, szkoleń, praktyk wszystkich pracowników i studentów Uczelni
- rozbudowany system raportowania stopni i tytułów naukowych
Funkcjonalności upoważnień do przetwarzania danych osobowych:
- umożliwienie określenia grup osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych ze zróżnicowanym poziomem uprawnień
- umieszczanie informacji dotyczących odbytych szkoleń
- możliwość grupowego lub indywidualnego uzupełniania upoważnień i oświadczeń oraz ich wydruku
Funkcjonalności płac:
- programowalne w metajęzyku algorytmy płacowe: definicja zbioru składników płacowych oraz zasad naliczania ich wartości
- generowanie list płac w oparciu o zaprogramowane algorytmy płacowe
- integracja z podsystemem kadrowym oraz dziekanatem
- szczegółowe rozliczenia wynagrodzeń w oparciu o zdefiniowaną klasyfikację kosztową umów oraz danych pochodzących z innych podsystemów (powierzenia zajęć w systemie dziekanat)
- automatyczna dekretacja arkuszy płacowych
- generowanie danych do kartotek podatkowych pracowników, rozliczenia składek na ubezpieczenia społeczne oraz z podatku dochodowego
- system raportowania zrealizowanych wynagrodzeń z możliwością tworzenia prognoz
Funkcjonalności wydawnictw ZUS:
- generowanie i ewidencjonowanie zgłoszonych zleceń różnych dokumentów ZUS
- umożliwia tworzenia nowych realizacji dla poszczególnych typów dokumentów oraz podsystemów
- systemowa weryfikacja kompletności pobranych danych
- umożliwia przekazywanie danych do ZUS (system Płatnik)